mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy

Akcesoria rowerowe Crivit

Podziel się:
Torba termiczna Crivit Sports

Torba termiczna Crivit Sports w całej okazałości

Jazda na rowerze to nie tylko maratony, wyścigi, czy długie górskie eskapady. Poza wyczynowymi odmianami tego sportu, rower to także czysto rekreacyjna forma wypoczynku, w której nie liczy się ultralekki sprzęt ani osiągi, a wygodne siodło i błotniki są tak samo nieodzowne jak manetka blokady skoku na maratonie albo kask fullface i zbroja na zawodach DH.
Dla coraz większej liczby osób dwa kółka służą do spokojnego przemieszczania się, odwiedzenia ciekawych miejsc, aktywnego spędzenia wolnego czasu ze znajomymi i rodziną, czyli do szeroko pojętej turystyki rowerowej. Wówczas osiągi roweru schodzą na dalszy plan, a liczy się przede wszystkim jego praktyczność i wygoda. Posiadając już swój sprzęt oraz ubiór często przydatne okazują się być inne gadżety. W nowym sezonie w sieci dyskontów Lidl dostępna będzie szeroka oferta akcesoriów rowerowych marki Crivit Sports.
Pierwsza z kilku nowości jaka trafiła w nasze redakcyjne ręce to torba termiczna Crivit Sports o pojemności 6l.

Dane techniczne:
– cena: 29,99 zł
– wymiary: ok. 27 x 20 x 15 cm
– przezroczysta przegródka na mapę
– izolowana, zmywalna przegroda chłodząca z siatkową kieszenią
– z przodu przegroda i 2 boczne kieszenie siatkowe
– odblaskowe elementy
– doczepiany pasek do noszenia na ramieniu

Z pudełka
Torba na pierwszy rzut oka sprawia dobre wrażenie. Na górze Torba termiczna Crivit Sportsznajdziemy przezroczystą przegródkę stworzoną specjalnie do korzystania z mapy. Po bokach są dwie kieszonki zrobione z wytrzymałej siateczki, ta z lewej strony ma kształt umożliwiający schowanie butelki wody mineralnej lub bidonu, a do tego dzięki sznureczkom zaciskowym możliwe jest zabezpieczenie pojemnika przed wypadnięciem. Z kolei kieszonka znajdująca się po prawej stronie z racji ścisłego przylegania to torby nada się idealnie do schowania drobnych rzeczy, takich jak chusteczki higieniczne, klucze, itp. Wewnątrz schowano pasek z klamrami, który umożliwia przenoszenie torby na ramieniu. Z przodu znajdziemy 3 odblaskowe naszywki w kształcie kropek, oraz materiał w kolorze granatowym zamiast czarnego, z którego uszyta jest pozostała część torby. Przód torby także kryje kieszonkę, tym razem zapinaną na zamek błyskawiczny. Ale to nie koniec kieszonek, ponieważ na spodzie torby znajduje się jeszcze jedna mała skrytka, a w niej pokrowiec przeciwdeszczowy, który uratuje zawartość torby przed niespodziewanymi opadami. Pokrowiec jest przymocowany do niej na stałe, tak więc nie schowamy w niej nic innego. Na koniec została główna komora zapinana zamkiem błyskawicznym z trzech stron. Suwaki są dwa, co podnosi wygodę podczas użytkowania. Po otwarciu górnej klapy z mapnikiem, oczom ukazuje się białe wnętrze torby, wyścielone miłym w dotyku, gładkim materiałem. Ponieważ torba posiada właściwości izolacyjne wszystkie sześć ścian zostało wzmocnionych warstwąTorba termiczna Crivit Sports materiału izolacyjnego.
Funkcjonalności dodaje mała przegródka wykonana z białej siateczki, zapinana na rzep.

Miejsce na butelkę

Materiał, z którego wykonano wierzchnią warstwę torebki jest dość cienki. Niestety w naszym odczuciu mógłby być nieco bardziej wytrzymały, ponieważ użytkowanie jej w górskim rowerze powoduje dość szybkie przetarcia materiału na tylnej ściance, które nie wyglądają potem zbyt estetycznie.

Montaż
Torba Crivit Sports do zapinania na kierownicy roweru posiada dwa paski zapinane na klamrę, oraz jeden znajdujący się poniżej pasek zapinany na rzep. Montaż nie sprawi większych problemów. Torbę można w razie potrzeby szybko zdjąć z kierownicy i za pomocą dołączonego paska przenosić na ramieniu.

Działanie
Podczas jazdy sprzęt nie sprawia żadnych problemów. Poruszając się po w miarę równej powierzchni trzyma się stabilnie. Nieco gorzej jest podczas jazdy w trudnym, nierównym terenie – wtedy torba ma tendencję do podskakiwania, jednak nie ma mowy aby odpadła. Z góry jednak można przewidzieć, że rowerzyści który decydują się na jazdę z sakwami przymocowanymi do roweru, raczej będą omijać trudny teren i karkołomne zjazdy, więc nie uznaliśmy tego za zbyt znaczącą wadę. Wszak takie akcesoria najlepiej prezentują się na rowerze miejskim lub trekkingowym.

Torba termiczna Crivit Sports

Wnętrze torby

Torba ma dobrze dobrane wymiary, przez co nie ogranicza dostępu do manetek i klamek hamulcowych oraz widoczności do przodu. Idealnie też zmieści się do koszyka rowerowego, często spotykanego w rowerach miejskich.
Kieszenie zewnętrzne dobrze przechowują wszystko co do nich schowamy, łącznie z butelką wody dla której przeznaczono kieszeń z lewej strony torby. Do głównej komory można zmieścić naprawdę sporo. Bez problemu uda się w niej schować 4 półlitrowe butelki wody, a do tego kilka batonów lub kanapek. Zamiast tych 4 butelek można zapakować całkiem sporą ilość prowiantu dla 2-3 osób, co sprawia że torba idealnie spisze się podczas majówki, oraz wakacyjnych wycieczek.
Teraz trochę słów o właściwościach termicznych torby. Jak wcześniej już pisałem wszystkie ścianki są wypełnione warstwą izolacyjną. Mimo zastosowania dodatkowej ilości materiału torba nadal jest lekka. Nie można jej traktować jako lodówki, jednak nawet w upalny dzień, w pełnym słońcu, wnętrze nagrzewa się powoli zachowując odpowiednią temperaturę żywności. Dobrze schłodzona butelka wody po 2-3 godzinach nadal będzie przyjemnie chłodna i orzeźwiająca, a kanapki i owoce nie zepsują się jak w zwykłym plecaku czy torbie, które w pełnym słońcu bardzo szybko się nagrzewają i utrzymują wysoką temperaturę wewnątrz. Aby podnieść świeżość żywności najlepiej to środka wsadzić też wsadzić butelkę zimnej wody, wtedy zarówno żywność jak i woda będą chłodne przez dość długi czas.

Podsumowanie
Torba Crivit Sports biorąc pod uwagę bardzo niską cenę zaskakuje nienajgorszą jakością wykonania oraz przemyśleniem konstrukcji. Duża liczba kieszeni oraz praktyczne rozwiązania sprawiają, że świetnie spisze się podczas wielu wycieczek podczas niedawno rozpoczętego sezonu rowerowego. Jest to typowy sprzęt dla amatora na spokojne majowe i wakacyjne wypady, który niekoniecznie chce wydawać setki złotych na sprzęt, który zostanie użyty tylko kilka razy w roku.

Plusy:
+ niska cena
+ jakość wykonania
+ duża liczba kieszeni, duża pojemność
+ pokrowiec przeciwdeszczowy
+ komora termiczna
+ odblaskowe wstawki
+ pasek do przenoszenia

Minusy:
– niezbyt stabilna na wybojach
– możliwość powstania zarysowań na powierzchni od klamek hamulcowych.
– niezbyt wytrzymałe materiały

Drugi z produktów firmy Crivit Sports jaki udało nam się przetestować to żelowy pokrowiec na siodełko. Z pewnością jest to dobre rozwiązanie dla tych którzy narzekają na wygodę podczas jazdy i nie pokonują zbyt dużo kilometrów w ciągu sezonu.

Dane techniczne:
– cena: 19,99 zł
– pokrowiec z wkładką żelową
– spód pokryty antypoślizgowymi wypustkami
– ściągacz ze sznurkiem i stoperem
– dwie wersje: do rowerów miejskich i wycieczkowych lub MTB i trekkingowych
– wymiary: 27,5 x 25 cm lub 29 x 20 cm

Pokrowiec na siodełkoPokrowiec na siodełko

Z pudełka
Pokrowiec na siodełkoPo oddzieleniu pokrowca od kartonika z informacjami o producencie oczom ukazuje się produkt wykonany z miłych w dotyku i robiących dobre wrażenie materiałów. Całość jest czarna, a jedyną kolorową wstawką jest czerwono-biały napis „GelComfort” Wierzchnia część jest wykonana z lekko szorstkiej tkaniny która przypomina neopren. Dzięki swoim właściwościom powinna zapobiegać niepotrzebnemu przesuwaniu się na siodełku podczas jazdy. Pod materiałem jest ukryta ok. 3 centymetrowa warstwa żelu. Przez środek biegnie wgłębienie mające na celu zmniejszenie ucisku podczas siedzenia

Boki są wykonane z mocnej tkaniny, przez końce której przewleczony jest sznurek służący do zaciśnięcia pokrowca na siodełku. Na końcach sznurka umieszczono plastikowy stoper. Nakładka od spodu wykończona jest materiałem pokrytym gumowymi kropeczkami mającymi na celu zapobieganie przesuwania się jej na siodle.

Pokrowiec na siodełkoMontaż
Aby cieszyć się pokrowcem wystarczy go nałożyć na siodełko. Dokonując zakupu należy wybrać odpowiednią szerokość do siodła zamontowanego w rowerze. Wersja dla rowerów miejskich jest nieco krótsza i znacznie szersza, natomiast właściciele węższych i dłuższych siodełek powinni wybrać wersję dla rowerów MTB i trekkingowych.
Naciągnięcie pokrowca może wymagać nieco siły, ale nie sprawia większych problemów. Po nałożeniu nakładki wystarczy ją odpowiednio ułożyć i mocno zaciągnąć sznurki. Są one niestety dość długie i zwisając stwarzają ryzyko zahaczenia podczas jazdy, dlatego dobrze jest obwiązać je wokół prętów siodełka. Szkoda, że producent nie przewidział jakiegoś rozwiązania tego problemu.

Działanie
Gdy montaż mamy już za sobą przychodzi czas na pierwszą jazdę testową. Z początku byliśmy dość sceptycznie nastawieni do sensowności takiego rozwiązania. Z pewnością nic nie zastąpi dobrego siodełka i bielizny z wkładką, jednak ciekawi byliśmy jak dość gruba warstwa żelu wpłynie na komfort jazdy. Przetestowaliśmy zarówno wersję MTB jak i dla rowerów miejskich. O ile w przypadku klasycznego roweru górskiego, nadającego się do wyczynowej jazdy taka nakładka raczej nie ma racji bytu z powodu dużej masy i budzącego politowania wyglądu, o tyle w rowerach miejskich i trekkingowych służących do spokojnej jazdy takie rozwiązanie ma sens. Na rowerze miejskim pozycja jaką przybiera się podczas jazdy jest mocno wyprostowana, i niemal cały ciężar ciała jest przenoszony na siodełko. Wówczas nawet mimo sprężyn w siodle, jego dużej szerokości i grubej warstwy amortyzującej dla osób mniej wysportowanych może ono okazać się niewystarczające przy pokonywaniu miejskich nierówności takich jak krawężniki, koleiny, czy studzienki kanalizacyjne. Żel którym wypełniono ma inne właściwości niż gąbka powszechnie stosowana w siodłach rowerowych. Z jednej strony jest miękki, ale dzięki swojej sprężystości po zajęciu pozycji na rowerze okazuje się, że w cale nie jest taki miękki. Wpływa to jednak na komfort jazdy i po kilku kilometrach okazuje się, że pokrowiec żelowy skutecznie poprawia wygodę jazdy i oprócz amortyzowania nierówności rozkłada nacisk na większą powierzchnię. Dzięki temu pokonanie nawet dłuższego dystansu nie powinno być bolesne.
Ponadto dzięki anatomicznemu wgłębieniu nie będzie problemów ze zbyt dużym uciskiem na krocze, powodującym niedokrwienie i drętwienie okolic tej części ciała. Wadą jaką udało nam się znaleźć podczas testowania jest niezbyt przyczepna guma którą pokryto spód pokrowca. Przez to nakładka ta nie jest idealnie przyklejona do siodełka i czasami zdarza się, że wymaga poprawienia. Rozwiązanie z gumowymi kropeczkami jest przemyślane, jednak w naszym odczuciu niezbyt dobrze wykonane.

Pokrowiec na siodełkoPodsumowanie
Pokrowiec na siodełko Crivit Sports to budżetowy, dość tani, ale dobrze wykonany produkt. Idealnie nada się dla amatorów jazdy rekreacyjnej, dla których wygoda i komfort to priorytet.
Dzięki dwóm dostępnym wymiarom, możliwe jest dopasowanie do posiadanego typu siodełka.

Plusy:
+ przystępna cena
+ gruba warstwa żelu
+ anatomiczne wgłębienie
+ zwiększa komfort jazdy

Minusy:
– czasem przesuwa się na siodle
– nie ma co zrobić ze sznurkami

Ostatnim przetestowane przez naszą redakcję akcesorium jakie już wkrótce będzie dostępne są odblaskowe nakładki na szprychy. Pasują one do większości rowerów, wystarczy aby szprycha miała najpopularniejszą średnicę 2mm. Dla każdego kto dużo podróżuje po zmroku będzie to bardzo przydatny gadżet pozwalający się nieco wyróżnić i zwiększyć swoją widoczność na drodze, a co za tym idzie bezpieczeństwo.

Dane techniczne:
– cena: 23,99 zł
– opakowanie 36 sztuk
– pokryte odblaskową powłoką 3M Scotchlite™
– pasują do klasycznych szprych o średnicy 2 mm
– średnica zewn. ok. 0,5 cm, dł. 8 cm

Odblaskowe nakładki na szprychy
Z pudełka
Odblaski te zapakowane są w blister w którym znajduje się 36 sztuk. Ilość ta wystarcza na zamontowanie na 2, a nawet 4 kołach rowerowych. Opakowanie ponadto zawiera instrukcję montażu w kilku językach, nie zbrakło także polskiej wersji językowej. Pojedynczy odblask jest bardzo lekki, waga 36 sztuk to około 30-40 g. Produkt wykonano z biało-szarego tworzywa sztucznego, który jest pokryty materiałem odblaskowym firmy 3M.

Montaż
Montowanie odblasku jest banalnie proste. Na całej długości każdego z nich znajduje się wycięcie przez które wciskamy odblask na szprychę. Po zamocowaniu odblask wystarczy ustawić tak aby wycięcie było umiejscowione w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy, co zwiększy widoczność roweru z boku.
Odblaskowe nakładki na szprychyDziałanie
Nie jest to produkt mechaniczny więc nie można o nim napisać epopei. Materiał odblaskowy 3M gwarantuje dobrą widoczność podczas jazdy nocą. Nakładki te stanowią idealne uzupełnienie obowiązkowych wg. polskiego prawa odblasków i lamp umieszczanych z przodu i z tył roweru. Gdy bok roweru zostanie oświetlony reflektorami samochodowymi jego duża powierzchnia zacznie świecić i sprawi że zauważenie takiego uczestnika ruchu drogowego będzie dużo łatwiejsze.

Podsumowanie
Odblaskowe nakładki na szprychyOdblaskowe nakładki na szprychy marki Crivit Sports, to wg. nas świetny substytut popularnych pomarańczowych odblasków dodawanych fabrycznie do rowerów kupowanych w sklepach. Dużo trudniej jest je zgubić, są lekkie i do tego łatwo je zamontować i zdemontować. Polecamy każdemu, który chce zwiększyć swoje bezpieczeństwo podczas poruszania się po zmroku. Nie ma znaczenia to rower szosowy, górski, miejski, czy trekkingowy, do prawie każdego będą pasowały i w każdym działały. Jedynie do czego można się przyczepić to mimo wszystko nieco zbyt wysoka cena.

Plusy:
+ skutecznie zwiększają widoczność na drodze
+ lekkie
+ łatwy montaż

Minusy:
– 24 zł wydaje się być dość wysoką ceną

Może zainteresować Cię jeszcze:

   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie