mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy

Cratoni z Lidla? – test kasku firmy Crivit Sports

Podziel się:

Jakiś czas temu zmuszony zostałem do pomyślenia o nowym kasku, bo jak wiadomo po mocniejszym „dzwonie”, gdy podczas wypadku kask przyjmie na siebie mocne uderzenie, należy go wymienić, gdyż nie gwarantuje już w 100 % bezpieczeństwa. Potrzebowałem czegoś lekkiego, taniego i ładnego – to już sprawa gustu, ale mnie zupełnie nie podobają się kaski mające goły styropian w tylnej części. Kask Crivit SportsDługo przeglądałem różne oferty, aukcje na Allegro, rozpatrując wszelkie możliwości, aż przypomniał mi się temat kasków z Lidla poruszany na wielu forach rowerowych. Poszukałem jeszcze raz i jak się okazało same pozytywy można o nim przeczytać, do tego przypasował mi z wyglądu. Postanowiłem sprawdzić jak to jest w rzeczywistości z kaskami Crivit. Niestety oferta rowerowa Lidla ma to do siebie, że trwa zwykle tylko dwa tygodnie i ważna jest do wyczerpania zapasów w sklepie. Ponadto, jako że kaski w trakcie akcji promocyjnej schodziły jak ciepłe bułeczki, toteż w środku sezonu zwykle łatwiej je kupić na aukcji internetowej niż w sklepie stacjonarnym. Poczta tym razem spisała się bardzo dobrze i kask miałem w domu na drugi dzień.

Kask Crivit SportsKask z pudełka
Kask zapakowany jest w kolorowe tekturowe pudełko na którym znajdują się jego fotografie i opis funkcji w kilku językach, w tym oczywiście po polsku. Kask Crivit SportsPrzeznaczony jest dla obydwu płci, aczkolwiek postać na zdjęciu na pudełku sugeruje jego przeznaczenie w zależności od koloru. Dostępne są dwa rozmiary: S/M i L/XL. Są to raczej umowne oznaczenia, sugerować należy się obwodem głowy, gdzie dla rozmiaru S/M jest to przedział 54-60 cm, a L/XLpasuje na głowy o obwodzie pomiędzy 59, a 65 cm. Kask wykonany jest w technologii InMold, w której masa styropianowa została wstrzyknięta bezpośrednio do skorupy, dzięki czemu kask jest sztywniejszy, lżejszy i bardziej odporny na uderzenia w porównaniu z kaskiem gdzie skorupa jest najczęściej niedbale przyklejona do styropianu, odstaje i łatwo ją odkleić. Kask Crivit SportsDo dyspozycji jest 12 otworów wentylacyjnych, z czego trzy z przodu zaopatrzone są w siatkę przeciw insektom. Wkładki wewnętrzne przypinane są za pomocą rzepów i można je bardzo łatwo wyprać. Z tyłu kasku, powyżej regulacji, mamy odblaskowe motywy, które zwiększą naszą widoczność na drodze wieczorową porą.

Kask Crivit SportsDodatkowo w pudełku znajdziemy diodowe światełko zakładane na tylny regulator obwodu. Włącza się je jak i przełącza tryby działania za pomocą jednego przycisku znajdującego się pośrodku urządzenia. Wykonane jest ono z przezroczystego plastiku, pod którym zamontowano 6 czerwonych diod w dwóch rzędach, trzy na górze i tyle samo na dole. Zasilane są one z płaskiej baterii CR 2025, którą można wymienić gdy się wyczerpie, potrzebny nam będzie wtedy malutki śrubokręt krzyżak. Diody świecą mocnym, wyraźnym światłem.
Kask Crivit SportsŚwiatełko może działać trzech trybach:
– światło ciągłe
– światło migające
– zapalanie diod po kolei
Kask Crivit SportsGadżet na pewno przyda się osobom jeżdżącym po zmroku, wykonanie wygląda na solidne, jednak mi akurat nie przyjdzie się przekonać o jego trwałości bo praktycznie nie jeżdżę po zmroku, więc urządzonko powędrowało do pudełka razem z instrukcjami i tam już zostanie 🙂

Kask Crivit SportsWracając do samego kasku, jego wykonanie stoi na wysokim poziomie. Szczegóły wykończone są dobrze, widać że mamy tu porządnie wykonany produkt, a nie kiepski bubel. Można by się jeszcze przyczepić tego że zewnętrzna skorupa nie sięga do krawędzi otworów wentylacyjnych, wystaje goły styropian, który łatwo porysować paznokciem. Może to być sporym minusem dla estetów.

Kask Crivit SportsZawartość pudełka oprócz kasku i światełka to instrukcje i zaślepki do otworów kasku, gdyby ktoś wolał jeździć bez daszka, który jest oczywiście odpinany. Co do ciężaru, moja waga wskazała 283 g bez światełka. Kask Crivit SportsPo założeniu kasku na głowę należy wyregulować paski oraz obwód za pomocą praktycznego okrągłego pokrętła znajdującego się z tyłu. Zajmuje to kilka chwil, jednak jest bardzo istotną czynnością, bez wykonania której kask podczas jazdy, albo co gorsze upadku może nie funkcjonować prawidłowo. Miejsce, w którym paski się łączą można także regulować za pomocą małego pokrętła, które je ściska lub luzuje. Paski fabrycznie są nieco zbyt długie, po ich spięciu specjalną gumką pasek w okolicy brody robi się trochę za gruby, dlatego warto je skrócić obcinając ostrożnie nożyczkami, a następnie za pomocą zapalniczki lub innego źródła ognia lekko przytopić na krawędzi, zabezpieczając je tym samym przed pruciem się.

Kask Crivit SportsOprócz pokrętła, obwód plastikowej opaski można regulować także w po obu stronach nad uszami za pomocą zapięcia w postaci 5 wypustów.

Kask Crivit SportsKask na głowie
Lidlowy kask brzydki nie jest i przynajmniej na mojej głowie prezentuje się fajnie. Tu mam tylko jedno zastrzeżenie, wolałbym żeby tylna część była głębsza i bardziej zachodziła na potylicę, jak w kaskach do Enduro/AM, ale Crivit to typowy kask XC. Niestety, nawet w porównaniu z droższymi kaskami kategorii XC, tylna część jest dość skromna zarówno pod względem ilości otworów jak i designu.

Kask Crivit Sports

Za to część przednia wygląda bardzo ładnie

Kask Crivit Sports

Po wrażeniach wizualnych czas sprawdzić jak nowy zakup spisuje się w praktyce. Tak akurat wypadło, że przyszło mi odbyć pierwsze jazdy podczas trzydziestostopniowych upałów. Jak na takie warunki kask spisał się bardzo dobrze, otwory wentylacyjne rewelacyjnie spełniają swoje zadanie i podczas jazdy delikatny wiaterek chłodzi nam głowę. Jedynie podczas stromych podjazdów i gdy brakuje wiatru lub jest bardzo słaby czuć kask na głowie. W bardziej normalnych temperaturach, w okolicach 20 °C, na pewno nie będzie powodował dyskomfortu jazdy, przede wszystkim dzięki swojej niskiej masie i stosunkowo małym rozmiarom.

Kask… z Lidla?
Kask Crivit Sports
Rowerowe produkty z Lidla jakościowo różnie wypadają, najczęściej jest to średnia jakość i na ich tle kask wyróżnia się zdecydowanie na plus. Cechuje go bardzo dobra jakość wykonania, nie odbiegająca od kasków kilkakrotnie droższych. Jest przy tym lekki, ładny, a na dodatek kosztuje jedynie 50 zł. Czyżby dobry marketowy produkt? Kask jest jak najbardziej udany i godny polecenia, jednak nie jest to de facto produkt Lidlowy. Sam Lidl nie produkuje żadnych akcesoriów rowerowych, a zleca wykonanie innym firmom i jedynie branduje logiem własnej marki Crivit. Kaski te produkowane są przez niemiecką firmę Cratoni. Jest to znany i dość popularny model C-Daily, którego już nie ma w ofercie na bieżący rok. Dla porównania foto przedstawiające kask z logiem Cratoni, widać że to ten sam produkt:

Stąd prosty wniosek: market Lidl sprzedaje kaski Cratoni C-Daily różniące się jedynie kolorystyką i logiem firmy. Biorąc pod uwagę, że C-daily kosztował kiedyś 230 zł – wiadomo skąd się bierze tak dobra jakość. Niedowiarkowie mogą sprawdzić, że kod pocztowy i miasto producenta umieszczony na naklejce wewnątrz kasku (D-73635 Rudersberg) jest taki sam jak ten umieszczony chociażby na stronie internetowej firmy Cratoni.

Podsumowując
Byłem zmuszony do zakupu kasku. Gdybym miał większy budżet kupiłbym zapewne kask firmy 661, model Recon i byłbym szczęśliwy. Niestety dla mnie, szkoda że nie ma w Lidlu kasków do Enduro/AM w stylu Recona za 50pln 😉 Niestety ograniczenia finansowe sprawiły, że musiałem kupić Crivita i też jestem zadowolony. Do 100 zł raczej nie znajdzie się lepszego kasku. Myślę wręcz, że Crivit może śmiało powalczyć z kaskami kosztującymi w okolicy 200 zł. Jeśli chodzi o stosunek cena/jakość na pewno nie ma sobie równych.

Plusy:
+ rewelacyjny stosunek cena/jakość, za 50pln dostajemy kask o jakości konkurencji kosztującej sporo więcej
+ ładny:)
+ lekki
+ dobra wentylacja
+ siatka przeciw insektom
+ wykonany w technologii InMold
+ światełko (dla rowerzystów jeżdżących po zmroku)

Minusy:
– ograniczona dostępność, jedynie gdy w Lidlu jest akurat sprzęt rowerowy. Na szczęście można dostać na Allegro
– sporo styropianu „na wierzchu”, a styropian łatwo porysować paznokciem
– jak dla mnie zbyt płytka tylna część kasku
– nieco zbyt długi pasek
– przydałoby się więcej wkładek

Autor: Sznib

Może zainteresować Cię jeszcze:

  • Ile warty jest strój rowerowy z Lidla? Ubrania na rower Crivit SportsIle warty jest strój rowerowy z Lidla? Ubrania na rower Crivit Sports Parę dni temu do testów otrzymaliśmy przesyłkę od jednej z agencji reklamowych. Nim tak się stało zostały nam obiecane profesjonalne ubrania rowerowe. Przywieziona przez kuriera paczka od […]
  • Kurtka rowerowa Crivit SportsKurtka rowerowa Crivit Sports Ostatnim elementem stroju marki Crivit, jaki został dostarczony do redakcji w ramach testów, była kurtka rowerowa – tak zwana wiatrówka. Ubranie przydatne szczególnie w chwili gdy pogoda […]
  • Giro Phase – test kaskuGiro Phase – test kasku Na nowy sezon 2012 sprawiłem sobie nowy kask. Powodem zmiany nie było na szczęście uszkodzenie poprzedniego w wypadku, po prostu chciałem mieć na głowie coś lepszego niż lidlowski Crivit. […]
  • Akcesoria rowerowe CrivitAkcesoria rowerowe Crivit Jazda na rowerze to nie tylko maratony, wyścigi, czy długie górskie eskapady. Poza wyczynowymi odmianami tego sportu, rower to także czysto rekreacyjna forma wypoczynku, w której nie […]
  • Test kasku RZ Helmets RomaTest kasku RZ Helmets Roma Jakiś czas temu szukałem w miarę lekkiego, a zarazem ładnego i dosyć taniego kasku. Na zdrowiu oszczędzać nie można- kask musi być! Jednak czy musi to być ten z najwyższej półki? Ja myślę […]
Tagi wpisu: , , ,

Kategoria: Testy sprzętu, Ubiór
   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie