mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy

Dębica Tygrys II – test

Podziel się:

Dębica. Hmmm, niektórym kojarzy się z taniochą i nie najwyższą jakością. Jednak wcale tak nie musi być. Jestem szczęśliwym posiadaczem dwóch opon Dębica Tygrys II. Oczywiście mam je założone z przodu i z tyłu. Jest to nowsza wersja starej opony Dębica Tygrys.

Dębica Tygrys II

Dębica Tygrys II - bieżnik z boku

Ich rozmiar to 26 x 1.9
waga 700 g.
stalowa drutówka
cena ok. 20 zł
występuje w jednej uniwersalnej wersji nadającej się zarówno na tył jak i na przód.

Jest to opona raczej ze wskazaniem na teren, ale pozwalająca na jazdę po asfalcie, ponieważ nie ma zbyt dużych odstępów między klockami bieżnika. Ciekawym zjawiskiem podczas jazdy po asfalcie (i nie tylko) jest jej szum. O dziwo jest to szum powietrza, a nie szum pochodzący ze stykania się opony z powierzchnią po której jedziemy. Dzięki temu opona ma bardzo niskie opory toczenia, jak na oponę terenową, mimo że przy wyższych prędkościach ( >30 km/h ) wydaje się być dość głośna. A teraz parę słów o jej eksploatacji w terenie (bo przecież do tego została stworzona).

Błoto – spisuje się bardzo dobrze w głębokim błocie, dobrze odprowadza je na zewnątrz, nie ma tendencji do zapychania się. Na cienkich warstwach błota może być trochę gorzej z powodu stosunkowo dużej powierzchni klocków. Opona czasem się uślizgnie, ale zawsze jest to do zaakceptowania. Osobiście nigdy nie zdarzyło mi się stanąć na podjeździe bo opona zaczęła buksować.

Ubite ścieżki – o ile są suche, w zasadzie nie ma o czym mówić, gdy są mokre patrz wyżej.

Piasek – opona jest dość wąska więc na piasku ma tendencje do zakopywania się, ale przy mocnym przyciśnięciu da się z tego wybrnąć

Dębica Tygrys II

Dębica Tygrys II - bieżnik od góry

Szuter – bez zastrzeżeń

Mokre kamienie wapienne – tam mało która guma trzyma się dobrze, zwłaszcza gdy do wilgoci dodamy błoto, glony lub jakieś inne śliskie badziewie. Tygrys jednak nie wykazuje jakiejś skrajnej niesprawności.

Woda – z racji kierunkowej budowy, świetnie odprowadza wodę na zewnątrz, zwłaszcza w jakichś kałużach, bądź strumykach. Na mokrym asfalcie nie trzyma się idealnie – powód: twarda mieszanka gumowa.

Śnieg – Długo czekałem na prawdziwą zimową pogodę i śnieg i w końcu się doczekałem. Na śniegu oponka radzi sobie bardzo dobrze. Wspaniale odprowadza breje i błoto pośniegowe. Nie zapycha się jak niektóre opony i bieżnik zawsze pozostaje czysty. W takich warunkach nie zaskoczy jakąś nagłą utratą przyczepności. Można na niej bezpiecznie jeździć po śniegu, ale oczywiście należy wystrzegać się lodu na którym trzymają się w zasadzie tylko opony z kolcami.

Na koniec podsumowanie. Według mnie Dębica Tygrys II to dobra opona, biorąc pod uwagę cenę nawet bardzo dobra. Zrobiłem na nich już grubo ponad 1000 km i nigdy mnie nie zawiodły. Po takim przebiegu widać już ślady zużycia, zwłaszcza na tylnej oponie, co po prostu wynika z jazdy po asfalcie. Na dodatek jest całkiem odporna na przebicia, z racji dość twardej mieszanki gumowej.
Jedynym znanym mi miejscem w Krakowie gdzie można kupić to cudo jest
Pogotowie Rowerowe przy ul. Kalwaryjskiej 14. Sprzedawca ze sklepu co jakiś czas zamawia po kilka sztuk tej opony wiec prawie zawsze jest dostępna. Tam kosztuje 19 zł.

Zalety:

+ niska cena
+ dobra w terenie
+ niskie opory toczenia na asfalcie
+ made in Poland 😀

Wady:

– gdy przesadzimy z ciśnieniem staje się nerwowa na wybojach (ja ważę 65 kilo i pompuje max 3 atmosfery, na teren, i 3,5 na asfalt)
– specyficzne prowadzenie w ostrych zakrętach (na początku trzeba uważać, ale można się szybko przyzwyczaić)
– szum powietrza przy wyższych prędkościach
– jest wąska co w niektórych sytuacjach powoduje jej niedomaganie(np piasek)

Może zainteresować Cię jeszcze:

  • Maxxis Tomahawk – test oponyMaxxis Tomahawk – test opony Dane techniczne: Cena: 52zł / 69zł Rozmiar: 26 x 1,95 TPI: 60 Mieszanka gumy: 70a Waga katalogowa: 595 g (drut) / 575 g (kevlar) Waga realna: ~620 g (kevlar) Po zdarciu Dębicy […]
  • Kenda Blue Groove – test długodystansowyKenda Blue Groove – test długodystansowy Kenda to znany wszystkim producent opon rowerowych, od wielu lat udowadniający, że jest w stanie produkować produkty dobrej jakości w przystępnej cenie. Czy tak jest i w tym przypadku? […]
  • Continental Explorer – opony do wszystkiego?Continental Explorer – opony do wszystkiego? Continental Explorer w rozmiarze 2,1 cala szerokości to opona, której przeznaczenie ciężko jednoznacznie określić. Jest obecna na rynku od wielu lat i mimo wprowadzania nowych i […]
  • Opony Continental Escape ProOpony Continental Escape Pro Wstęp: Moja przygoda z tymi oponami zaczęła się rok temu.Wtedy to nasz polski dystrybutor, firma R&P Pawlak, zorganizował promocję i zaoferował Continentale w cenie 55zł. Pewnie nie […]
  • Continental Vapor Pro – czy ta ‚para’ taka lekka i niewinna?Continental Vapor Pro – czy ta ‚para’ taka lekka i niewinna? Przygoda trwająca od dobrych kilku tysięcy kilometrów zaczęła się od potrzeby chwili. W tylnej oponie podczas jednej z Beskidzkich wypraw wyrwałem dziurę. Mimo łatania opony, wada nie […]
Tagi wpisu: , ,

Kategoria: Koła i opony, Testy sprzętu
   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie