mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy

Giro Targa

Podziel się:

Kask, którego nie ma. Giro Targa to kask, w którym więcej jest dziur niż samego kasku. 15 potężnych otworów i całkiem wąskie paski skorupy styropianowej oblane plastikową powłoką powodują, że kask ten jest jednym z najlepiej wentylowanych na rynku. Jednak nie oszukujmy się – w kasku i tak głowa grzeje się dużo bardziej niż wtedy, gdyby go nie było. Mimo wszystko w kasku jeździć trzeba. Nie muszę nikogo co do tego przekonywać.

Giro Targa

Giro Targa

Kask Giro Targa wykonany jest w starzejącej się powoli technologi In-Mold (firma Shain stosuje technologię In-Mold II, a nawet In-Mold III). Nie zmienia to jednak faktu, że jest bardzo skuteczna. Pozwala ona bardzo mocno połączyć powłokę ze skorupą kasku. Regulacja obwodu głowy w zakresie 54-61 cm odbywa się za pomocą systemu Acu Dial, który może i jest mniej poręczny od różnych pokręteł, ale z pewnością jest równie skuteczny, a subiektywnie patrząc jest także estetyczniejszy. Całości całkiem ładnego kształtu dopełnia daszek, który nie oferuje żadnej regulacji kąta pod jakim się znajduje. Do całego zestawu dodano również trzy gąbki, dzięki którym możemy dopasować kask jeszcze lepiej, oraz instrukcję obsługi, która jest w pełni „user-friendly” i powoduje, że na twarzy pojawia się uśmiech.

Dość niska masa kasku (284 gramy) powoduje, że prawie nie czuć go na głowie. Dzięki temu nosi się go bardzo wygodnie. Do tego zadowolenia trzeba było jednak dojść. Wymienne wkładki z coolmaxu przyczepione są na rzepy. Właśnie jeden z nich, znajdujący się przy czubku głowy, powodował niemiłe uwieranie. Z pomocą przyszły wcześniej wymienione gąbki, jedna przyklejona zaraz przy felernym rzepie uratowała nasz komfort i zadowolenie. Innych niedogodności w czasie użytkowania nie zauważyłem.

Po pierwszym założeniu kasku regulacja za pomocą Acu Dial okazała się bezproblemowa. Potem nastąpiły tylko drobne poprawki. Ustawionego obwodu nie trzeba korygować przez długi czas. Chyba, że komuś przybyło, lub ubyło włosów na głowie. Paski pod brodą nie uwierają i nie przeszkadzają w jeździe. Klipsy, które spinają dwa paski pod uchem nie trzymają się zbyt dobrze i zsuwają się. Będzie to problem dla kogoś, kto umiłował sobie idealną symetrie.

Po dobrym wyregulowaniu kask doskonale trzyma się na głowie. Można trzymanie poprawić jeszcze bardziej poprzez przyklejenie pozostałych dwóch gąbek z tyłu, zaraz obok regulacji. Nie spada, nie przesuwa się nawet na bardzo wyboistych zjazdach. Nie musimy obawiać się, że zasłoni nam oczy i zamiast ratować nas w krytycznych sytuacjach sam nas do takiej doprowadzi. Paski nie kolidują z okularami i nie ma większych problemów z ich zakładaniem czy też zdejmowaniem.

Często okazuje się tak, że daszek, który miał pomagać i chronić przed wrednymi promieniami słońca wpadającymi prosto do naszych oczu, zakrywa nam część drogi utrudniając przez to jazdę. Nie można jednak tego powiedzieć o tym kasku. Daszek pomimo tego, że jest dosyć krótki, zadowalająco spełnia swoją funkcję i pozostawia w cieniu nasze oczy. Dzięki temu pole widzenia jest szerokie i dobrze widać wszystko co znajduje się przed nami. Nie da się tego wszystkiego powiedzieć o następcy modelu Targa – Encinalu. Tam daszek jest zbyt długi i zasłania sporą część drogi. Wygląda przez to jak głowa kaczki (ewentualnie gęsi dla zachowania poprawności politycznej).

Przez duże otwory częściej do wnętrza kasku wpadają owady. Jednak jest im też łatwiej wylecieć. Jeśli kogoś bzyczenie pod kaskiem napawa przerażeniem powinien zaopatrzyć się w jakąś przewiewną chustkę na głowę.

Jak każdy kask posiada wszystkie wymagane atesty i z pewnością uratuje naszą głowę przy upadku (choć nie udało mi się jeszcze tego sprawdzić). Myślę, że Giro Targa jest jednym z najlepszych kasków w cenie do 300 zł. Polecam go głównie ze względu na wygodę użytkowania i wentylację, która jest dużo lepsza niż w innych kaskach.

Dystrybutor: Bikeman
Cena: 299 zł

Autor: Hubert Kwiatkowski

Może zainteresować Cię jeszcze:

  • Giro Phase – test kaskuGiro Phase – test kasku Na nowy sezon 2012 sprawiłem sobie nowy kask. Powodem zmiany nie było na szczęście uszkodzenie poprzedniego w wypadku, po prostu chciałem mieć na głowie coś lepszego niż lidlowski Crivit. […]
  • Giro Feature – test kaskuGiro Feature – test kasku Kask do jazdy na rowerze wydaje się być przedmiotem mało skomplikowanym. Z założenia ma pełnić tylko jedną funkcję – ochraniać głowę przed uderzeniami o ziemię, drzewa, kamienie, itp. […]
  • Test kasku Author ReflexTest kasku Author Reflex Dane techniczne: - Waga: 340 g (L) - 2 rozmiary - 2 wersje kolorystyczne - Wymienne wkładki - Pokrętło Author Dial - Odpinany daszek - 24 otwory wentylacyjne Jak powszechnie […]
  • Cratoni z Lidla? – test kasku firmy Crivit SportsCratoni z Lidla? – test kasku firmy Crivit Sports Jakiś czas temu zmuszony zostałem do pomyślenia o nowym kasku, bo jak wiadomo po mocniejszym "dzwonie", gdy podczas wypadku kask przyjmie na siebie mocne uderzenie, należy go wymienić, […]
  • Test kasku Bell SlantTest kasku Bell Slant Jak wiadomo kask jest bardzo istotny jeśli chodzi o bezpieczeństwo podczas rowerowych wypraw. Zapewnia ochronę przed obrażeniami a także, w przypadku kasków do jazdy szybkiej, poprawia […]
Tagi wpisu: , ,

Kategoria: Testy sprzętu, Ubiór
   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie