mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy

Gripy Demolition Team

Podziel się:

Gripy Demolition TeamDane techniczne:
Materiał –Kraton
Długość – 13.5 cm (grip założony na kierownicy)
Kolor – czarne, szare, przezroczyste
Cena – 35zł
Waga – ok. 200g
W opakowaniu otrzymujemy gripy oraz skręcane barendy*.

Budowa:

Sam grip jest zbudowany jak wszystkie inne – nie zobaczymy tu żadnych innowacji. Chwyty sprawiają wrażenie „klejących się” do ręki. Jest to moje subiektywne odczucie zważywszy na potliwość rąk, a każdy człowiek ma inną. Pokryte siateczką, podziurkowane – jakby tego nie nazwać, trzeba zaznaczyć, że dobrze leżą w dłoni. Jednak wchłanianie potu jest na dość niskim poziomie – spodziewałem się czegoś lepszego. Długie na 13.5 cm (założone na kierownicy), zaspokoją użytkowników o dużych dłoniach. Ale nawet ci, których już tak natura w rękach nie obdarzyła nie powinni mieć problemów. Co do wagi – nie jest ona dla mnie ważna, jednak 200g to nie jest tak mało. Kolorów mogłoby być znacznie więcej, ale trzeba zadowolić się którąś z tych propozycji: czarny, szary i przezroczysty.
Opisywane gripy używam od połowy sierpnia. Zastąpiły one wcześniej używane, moim skormnym zdaniem w ogóle nie udane Dartmoor Flyer (warto zauważyć, że gripy to bardzo indywidualna część roweru – wybór zależy od bikera), które były założone do roweru zakupionego jakieś dwa tygodnie wcześniej. Długo nie mogłem się zastanowić jakie chwyty kupić, ponieważ nie chciałem aby bolały mnie ręce. Zamówiłem jednak Demolition Team, ze względu na opinię jakie miały – grube i miękkie, czyli takie, jakich szukałem. Pewnego dnia z rana budzi mnie domofon, a dodam, że był to środek wakacji, godzina 8 rano! Odbieram i okazuje się, iż to pan listonosz z paczką. Od razu zabrałem się za otwieranie opakowania. Kilka cięć nożem i po robocie. Oczom ukazały się miłe dla oka gripy. Obok nich leżały jeszcze 2 naklejki FitBikeCo i jedną S&M, które dostałem wraz z zamówieniem.

Montaż:

Po rozpakowaniu paczki znów chwyciłem za ostrze i począłem ciąć stare Flyery, żeby ściągnąć je z kierownicy. To był najszybszy i najprostszy sposób, bo i tak nie były mi one potrzebne. Potem myślałem jak założyć Demolition Teamy. Z doświadczenia wiem, że sposób „na wodę” jest zły gdyż chwyty przez długi czas się ślizgają.

Gripy Demolition Team

Gripy Demolition Team

Sposób „na wodę”:
Bardzo prosty sposób, choć ma swoje wady.
Potrzebne nam będą:
– gripy
– kierownica
– woda

Polewamy wodą wnętrze gripa plus ewentualnie kierownicę – ale nie całą, tylko tę cześć, gdzie ma się znaleźć grip. Zakładamy chwyt na kierownicę. Możemy wepchać go, lub ciągnąć za kołnierze, ale ostrożnie żeby ich nie urwać. Potem wkładamy barendy, skręcamy je i gotowe. Jednak nie polecam tego sposobu, gdyż chwyty później się dość długo ślizgają – u mnie było to jakieś 2-3 dni przy gripach Dartmoor Flyer i ciężko wtedy jeździć.
Znacznie efektywniejszym sposobem jest lakier do włosów. Tak też zrobiłem.

Sposób „na lakier”:
Również prosty sposób, aczkolwiek dużo wygodniejszy.
Potrzebne nam będą:
– gripy
– lakier do włosów (marka i typ obojętne)
– kierownica

Bierzemy lakier do włosów (albo kupujemy, albo prosimy mamę/Gripy Demolition Teamsiostrę aby pożyczyła nam na chwilę). Nie skłamiemy jeśli powiemy, że będzie nam go potrzeba naprawdę niewiele. Wyposażeni w pojemnik z lakierem zabieramy się do dzieła. Spryskujemy wnętrze gripa i kierownicę w miejscu osadzenia chwytu. Musimy robić to sprawnie, bo gdy lakier wyschnie wszystko będziemy musieli powtórzyć od początku. Gdy gripy i kierownica są spryskane bierzemy się za zakładanie. Dzierżąc za kołnierz możemy naciągnąć chwyt na kierownicę lub wepchnąć go na nią. Gripy powinny po kilku minutach przestać się ślizgać.

Działanie:

Z początku jeździłem z kołnierzami, lecz po pewnym czasie zaczęły mi one przeszkadzać – po prostu nie lubię kołnierzy. Za pomocą noża szybko się ich pozbyłem. Potem pojechałem w miasto testować. Od razu dało się zauważyć, że jazda sprawia przyjemność i śmiga się z uśmiechem na ustach. Dobrze było czuć kierownicę. Jednak po jakimś czasie zauważyłem, iż ręce nie są jeszcze przyzwyczajone. Specyficzna „twardość skóry” objawiająca się bólem opuszków palców oraz śródręcza. Kilka dni później, problem zniknął i nie pojawia się do dziś. Jeżdżąc zimą w rękawiczkach, też nie możemy powiedzieć złego słowa o owym produkcie – wszystko jest ok.

Gripy Demolition TeamPodsumowanie:

Gripy po 5 miesiącach użytkowania są jak nowe, tylko plastikowe barendy są nieco zniszczone, ale to jest normalne. Rower trzeba opierać, czasem jakiś upadek się zdarzy. Chwyty Demolition Team wybrałem ze względu na to, że latem jeżdżę bez rękawiczek i wolę grube i miękkie chwyty. Ręka na nich się nie ślizga. Jedyne co mi przeszkadza to fakt, że mogłyby trochę lepiej wchłaniać pot. Potliwość moich rąk jest duża i co jakiś czas muszę wycierać gumy.

Plusy:
– miękkie i wygodne
– nie rozciągają się
– przykręcane barendy
– niska cena
– niska ścieralność

Minusy:
– niezbyt dobre wchłanianie potu
– mała ilość kolorów do wyboru

Ogólna ocena: 8.5/10

Gripy dostępne są w dobrych sklepach bmxowych

*barendy (bar endy)– z ang.: końce kierownicy; są to korki wkładane w kierownicę, zapobiegające wycieraniu się gripów na jej końcach, zdzieraniu się z niej lakieru jak i pękaniu.

Autor: Krzysztof Pawlak

Może zainteresować Cię jeszcze:

  • Chwyty kierownicy – wybór i montażChwyty kierownicy – wybór i montaż 1. Materiały Chwyty są jednym z trzech punktów kontaktu biker'a z rowerem. Muszą spełniać one szereg zadań. Ich podstawowym zadaniem jest zapewnienie dobrego chwytu. Nasze ręce nie mogą […]
  • Truvativ XR Double ClampTruvativ XR Double Clamp Czyli o tym, że 0.2 mm to jednak dużo, ale od początku. Sztyca Truvativ XR DC była pierwszym wspornikiem, który montowałem do kupionej nieco wcześniej ramy. I tutaj pojawił się problem […]
  • Test kurtki Rogelli MeranoTest kurtki Rogelli Merano Firma Rogelli znana jest ze swojego szerokiego asortymentu odzieżowego jak również z konkurencyjnych cen. Oferuje ona przyzwoitej jakości odzież na każdą porę roku. W tej recenzji […]
  • Dakine Amp 12 – plecak dla wymagającychDakine Amp 12 – plecak dla wymagających Plecak dobry, a plecak lepszy Nie pocieszyłem się zbyt długo moim poprzednim plecakiem od Quechuy, modelem Diosaz 10 Raid, którego test niedawno ukazał się na łamach mtbikes.pl. […]
  • Popijanie z wielbłądziego garba – test plecaka Quechua Diosaz 10 RaidPopijanie z wielbłądziego garba – test plecaka Quechua Diosaz 10 Raid O ewolucji nawadniania w czasie jazdy Każdy rowerzysta jeżdżący regularnie dystanse dłuższe niż droga do pobliskiego marketu, na działkę itp. wie jak ważne jest nawadnianie organizmu. […]
Tagi wpisu: ,

Kategoria: Pozostałe, Testy sprzętu
   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie