mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy
Podziel się:

Parę dni temu do testów otrzymaliśmy przesyłkę od jednej z agencji reklamowych. Nim tak się stało zostały nam obiecane profesjonalne ubrania rowerowe. Przywieziona przez kuriera paczka od samych drzwi sugerowała zawartość. Duży napis Lidl od razu dał do zrozumienia dlaczego nie poznaliśmy marki ubrań przed serią testów. Lidl to popularna w Polsce sieć sklepów dyskontowych. Często akcje sprzedażowe są sezonowe. Tak samo jest z zaplanowaną na koniec kwietnia promocją strojów i akcesoriów rowerowych marki Crivit. Słowo się rzekło – test trzeba przeprowadzić. Jednakże za samo pochodzenie nie skreślałbym ubrań. Niejednokrotnie warto zapoznać się z tego typu produktami. Zdarzyło mi się spotkać z opiniami sportowców polecających „buty z Lidla” jako dobre do biegania. I co ciekawe – bardziej polecano je zaawansowanym biegaczom niż początkującym. Jednak to już tylko i wyłącznie kwestia szczegółów budowy. Czy tak samo można powiedzieć o ubraniach rowerowych sygnowanych logo Lidla? Przekonajmy się.
Paczka z ubraniami zawierała męski oraz damski komplet: koszulkę, szorty, wiatrówkę oraz rękawiczki. Ubrania są zbudowane z podobnych materiałów. Różnią się przede wszystkim krojem oraz użytymi motywami ozdobnymi.Ubrania na rower Crivit Sports

Ubrania na rower Crivit SportsKoszulka z krótkim rękawem Crivit:
Stroje dostaliśmy złożone na papierowym szkielecie i zapakowane w foliowe torebki. Wszystko opatrzone dużą tekturową etykietą z istotnymi informacjami. Cena – 27,99 zł.
W sprzedaży dostępne są dwa warianty. Rozpinana koszulka z kieszeniami na plecach i stójką, oraz druga – bez zamków, kieszeni i wykończenia pod brodą. Do redakcji przysłano model prostszy. Brak rozpięcia pod szyją oraz kieszonek na plecach był pierwszą wadą jaka zwróciła moją uwagę. Nawet w turystycznej jeździe są to bardzo przydatne dodatki, szkoda że dostępne tylko w jednym wariancie kolorystycznym.
Koszulka dostępna jest w kilku rozmiarach (w nawiasach podano rozmiary normatywne obowiązujące w Europie):
– męskie: M (48/50), L (52/54), XL (56/58)
– damskie: S(36/38), M (40/42), L (44/46)
Top uszyty jest z poliestrowego materiału, używanego często do produkcji ubrań sportowych. Producent nazywa go Topcool. Struktura włókien widoczna jest na zdjęciu – dość gęste nici oplotu połączone z niedużymi otworkami wspomagającymi wentylacje. Nie jest to jednak klasyczna łezka. Koszulka w porównaniu z wieloma zaawansowanymi sportowymi trykotami jest trochę grubsza. W nadchodzącą pogodę sprawdzi się rewelacyjnie. Jest bardzo przewiewna, a do tego syntetyczna tkanina odpowiednio reguluje odprowadzanie nadmiaru wilgoci. W tej materii zastosowanie sportowej koszulki na rower pokazuje swoją wyższość nad bawełnianym wdziankiem. T-shirt gdy nawilgnie staje się zimnym kompresem, niebyt przyjemnym  podczas szybkiego zjazdu i w wietrzną pogodę. Nowoczesne materiały, także Topcool, poprzez dobre odprowadzanie wilgoci eliminują ten problem.
Szwy są dobrze wykończone, powinny być trwałe. Kolory na materiale są nadrukowane. Prawdopodobnie w trakcie bardzo intensywnego używania i dużej ekspozycji na promieniowanie słoneczne zaczną blednąć. Wewnętrzna strona jest biała – zewnętrzna obdarzona barwnym nowoczesnym wzorem. Producent zapewnia o wykończeniu ubrania technologią Silverplus – jak sugeruje nazwa w skład włókna wchodzą bakteriobójcze jony srebra. Ma to na celu działanie antybakteryjne oraz eliminacje szybko powstającego brzydkiego zapachu. Tutaj pojawia się prosta konkluzja – jestem osobą pocącą się dość obficie w ciepłe dni – własności materiału potwierdziły się. Tkanina sprawnie odprowadzała nadmiar wilgoci, a także mimo sporego przepocenia po wyjeździe nie wykazywała przykrego zapachu.
Koszulka przystosowana jest do potrzeb rowerzysty poprzezUbrania na rower Crivit Sportswydłużenie tylnej części. Pochylona pozycja na rowerze nie przeszkadzała w jeździe, a dolna część pleców nie jest wtedy odsłonięta.
Jak już wspominałem – mocno żałuję, że uzyskany model nie posiadał kieszeni, ani stójki, ani zamka. W ciepłe, letnie dni nie można się rozpiąć i zwiększyć chłodzenia ciała. Brakowało mi także kieszeni – bardzo przydatnych do przewożenia drobiazgów: telefonu komórkowego, batona, prostego scyzoryka z narzędziami. Stąd dla osób planujących poważniejsze wojaże polecam wybór modelu zawierającego te dodatki.
Krój stroju nie jest typowo sportowy. Zachowano lekko luźne wymiary zamiast mocno dopasowanych – jak w strojach maratończyków. Trzeba mieć cały czas na uwadze, że jest to ubranie przygotowane specjalnie dla amatora. Dla osoby która ceni sobie wygodę jak i nowoczesność zastosowanego materiału. Jednak rower dla potencjalnego kupca nie stanowi całego życia, a maratony chleba powszedniego. Stąd też taka osoba dużo lepiej czuje się w takim – lekko luźnym kroju, bliższym strojom enduro.
Podsumowując – koszulka spełnia swoją zamierzoną funkcję. Jej sylwetka jest wygodna, bardzo dobra na majowe wycieczki rowerowe, krótkie wyjazdy w teren. Może też być z całą pewnością stosowana w dłuższych górskich eskapadach. Jednak do tego bardziej polecam wybór wariantu z kieszeniami, stójką i zamkiem. Wykorzystanie syntetycznego materiału o właściwościach antybakteryjnych sprawia, że w czasie jazdy cały czas nasze ciało jest dobrze chłodzone, wilgoć odpowiednio odprowadzana, a po wyjeździe nie poczujemy nieprzyjemnego zapachu przepoconej koszulki. Wydaje mi się, że brakuje w ofercie rozmiarów dla naprawdę dużych ludzi (XXL) – co może być dla niektórych wadą.

Plusy:
+ przewiewny materiał
+ dobrze jak na amatorską koszulkę odprowadza wilgoć
+ właściwości antybakteryjne eliminują przykre zapachy
+ niska cena
+ wygodny krój

Minusy:
– kieszenie, zamek i stójka tylko w jednym wariancie kolorystycznym
– brak w ofercie największych rozmiarów (XXL)

Ubrania na rower Crivit SportsSpodenki z krótkimi nogawkami Crivit:
Kolejnym, aczkolwiek nieodzownym elementem stroju kolarskiego są  specjalnie przygotowane dla tego sportu spodenki. Do testów przysłano nam dolną część ubrania stanowiącą komplet do koszulki. Odpowiednio dobrane żółte akcenty kieszonek wskazują na ten sam motyw łączący obie części ubrania. Tutaj podobnie jak w przypadku koszulek – oddzielne warianty damskie i męskie – oraz kilka rodzajów spodenek. Skupię się w tym teście na modelu męskim. Zapakowane w foliowe opakowanie z dużą etykietą zawierającą opis produktu. Cena – 43,99 zł.
Spodenki dostępne są w kilku rozmiarach (w nawiasach podano rozmiary normatywne obowiązujące w Europie):
– męskie: M (48/50), L (52/54), XL (56/58)
– damskie: S(36/38), M (40/42), L (44/46)
Krój to typowe, luźniejsze, pasujące stylem do koszulki, krótkie spodnie enduro. Nogawka nad kolano, zapinane zapinką spodniową, z rozporkiem. Do tego pięć kieszeni: dwie zapinane na zamek z tyłu (dodatkowo okraszone żółtym akcentem kolorystycznym), z przodu dwie kieszenie znajdziemy po prawej stronie, a z lewej jedną.  W pasie spodenki mają wstawki elastyczne z gumką oraz szlufki przystosowujące do użycia paska.
Ubrania na rower Crivit SportsOpisywana część stroju zbudowana jest z dwóch elementów. Zewnętrznych luźniejszych krótkich szortów i wpinanych na dwóch guzikach, przylegających bokserek z wkładką – tzw. „pampersem”. Taka budowa pozwala z łatwością utrzymać higienę. Wewnętrzne spodenki mogą być prane po każdej jeździe bez tak częstego prania części zewnętrznej stroju.
Wierzchnia warstwa to materiał wyprodukowany ze 100% poliestru. Tkanina jest w moim odczuciu za sztywna, niemiło szeleści w czasie jazdy. Poza tym bardzo słabo wentyluje ciało. Jak już wspominałem – w trakcie wysiłku dość mocno się pocę – co powodowało, że po powrocie z wycieczki dolna część mojego ciała była mokra. Przeprowadziłem domowy test próbując po przyłożeniu do ust przedmuchać materiał. Bezskutecznie. Tkanina wygląda na trwałą, od spodniej strony impregnowana sprawiając wrażenie lekko podgumowanej. Niestety nie jest wodoodporna i kompletnie nie oddycha. Spodnie wykończone są całkiem nieźle.
Wewnętrzne spodenki przypominają swoją budową bokserki. Ubrania na rower Crivit SportsSą wpinane dwoma guzikami na bokach. Uszyto je z mieszanki poliestru i elastanu. Materiał ten wykorzystując właściwości Lycry jest bardzo elastyczny i dopasowuje się do kształtu ciała. W pasie trzyma nas dosyć gruba gumka, podobną zastosowano na końcach nogawek. Ta część stroju posiada specjalną wkładkę uszytą z CoolMax Fresh FX, którego włókna w swoim składzie mają zawarte jony srebra. Tkanina utrzymuje niską temperaturę, bardzo dobrze odprowadza wilgoć, a przez zawartość srebra zapobiega przykrym zapachom. Producent zapewnia że ochrona antybakteryjna jest trwała. Wyściółka jest miękka i sprężysta, jednak moim zdaniem za cienka. Od spodenek enduro oczekuje dużo większej wygody na siodełku. Mimo, że jest to sprawa indywidualna – cały czas zakładam iż jest to ubranie dla amatora jazdy na rowerze. Takiemu rowerzyście wkładka uprzyjemni kontakt siedzenia z siodełkiem – jednak nieprzyzwyczajona do ucisku tylna część ciała może dość szybko o sobie przypomnieć. Aczkolwiek – warto podkreślić użycie do produkcji bardzo dobrego włókna i sam fakt zastosowania wyściółki. Wielu rowerzystów z trudem przekonuje się o wygodzie płynącej z użycia obcisłych kolarskich spodenek z „pampersem” – a tego typu luźny strój marki Crivit z bokserkami z wkładką w sposób nie zwracający uwagi na rowerzystę uprzyjemni każdą wycieczkę.
Ubrania na rower Crivit SportsSpodenki są bardzo wygodne podczas jazdy. Luźny krój nie krępuje ruchów, a dwuczęściowa budowa w żaden sposób nie obniża komfortu. Wkładka zdaje egzamin – choć jak wspominałem – preferuje grubsze. Wadą jest przede wszystkim z czasem irytujący szelest trącego w czasie jazdy materiału i  słaba przewiewność. W upalne dni obawiam się, że górska eskapada może doprowadzić do przegrzania, nawet mimo zastosowania wkładki z CoolMaxu. Tylne kieszonki spodni można z łatwością zagospodarować i włożyć do nich przydatne drobiazgi: chusteczki higieniczne, telefon komórkowy, klucze. Tym bardziej, że są zapinane na zamek. Jednak wypchanie przednich spowoduje dyskomfort podczas jazdy – wydaje mi się, że kieszenie te zaprojektowano z myślę o wykorzystaniu po zejściu z siodła.
Podsumowując w kilku krótkich słowach, krótkie spodenki marki Crivit to wygodne o luźnym kroju enduro spodnie wykonane z wytrzymałego materiału. Do tego zawierające podnoszącą wygodę wkładkę z dobrego jakościowo i antybakteryjnego materiału CoolMax. Jednak co nadrabiają zastosowanymi nowoczesnymi włóknami to tracą w moich oczach niską przewiewnością. W tym wypadku również wydaje mi się, że brakuje w ofercie dużego rozmiaru XXL.

Plusy:
+ dwuczęściowa konstrukcja ułatwia utrzymanie higieny
+ wysokiej jakości włókna materiału wkładki
+ właściwości antybakteryjne wyściółki eliminują przykre zapachy
+ niska cena
+ wygodny krój enduro
+ funkcjonalne kieszenie

Minusy:
– materiał zewnętrznych spodenek nie oddycha
– mała grubość wyściółki
– brak w ofercie największych rozmiarów (XXL)

Ubrania na rower Crivit SportsRękawiczki bezpalcowe Crivit:
W kolekcji ubrań marki Crivit dostępne są także rękawiczki rowerowe bez palców. Jest to bardzo ważny punkt stroju kolarskiego, prawdopodobnie najczęściej kupowany przez wszystkich użytkowników dwukołowców, co jest jak najbardziej prawidłowym odruchem. Rękawiczki są w trakcie jazdy – czy to krótkiej majówki, czy górskiej eskapady – nieodzownym elementem wyposażenia. W razie upadku chronią bardzo wrażliwe części dłoni przed uszkodzeniem, przeciwdziałają powstawaniu odcisków, zapięte na nadgarstku usztywniają go zabezpieczając w trakcie jazdy, a ponadto co równie ważne – wspomagają amortyzację drgań przenoszonych przez kierownicę z roweru. W handlu dostępne są one w jednym, uniwersalnym kroju – tak dla mężczyzn jaki dla kobiet. Można za to wybrać sobie jeden z 4 wariantów kolorystycznych. Rękawiczki można kupić w rozmiarach od 7 do 10. Występują również rozmiary połówkowe. Cena – 19,99 zł.
Przy zakupie warto przymierzyć i wybrać dobrze dopasowaną wielkość. Ważne jest aby ręka dobrze była utrzymywana w rękawicy, by nie była ona za ciasna ani za luźna. Nie możemy czuć ucisku, ani mieć możliwości zdjęcia rękawiczki bez rozpinania. Zasada bardzo prosta, ale ważna przy zakupie. Z czasem użycia rękawiczka odrobinę się rozciąga, jednak nie można na to patrzeć przy zakupie. To kwestia dopasowania w trakcie używania do budowy anatomicznej.
Rękawiczka zbudowana jest z kilku kawałków różnego materiału. Na kciuku mamy obowiązkowo przygotowaną frotkę – bardzo przydatną do ocierania potu z czoła. Dolna strona to syntetyczny materiał pokryty niewielkim motywem silikonowego wzoru, który ma właściwości antypoślizgowe. Na spodniej stronie znajdziemy także kilka (3) poduszeczek wypełnionych gąbką, poprawiających właściwości amortyzujące rękawiczek oraz przeciwdziałających powstawaniu odcisków w miejscach największego nacisku na kierownicę. Wierzchnia strona zbudowana jest z kilku rodzajów materiału. Dużą część nad śródręczem stanowi materiał typu „mesh”. Jest lekki i bardzo przewiewny, ma strukturę grubszej siateczki. Na kostkach na dłoni jak i na palcach zastosowano grubszy materiał – będzie on pełnił funkcje ochronne w sytuacji upadku. Na samym końcu palców serdecznego i środkowego doszyto gumki mające na celu ułatwienie zdejmowania rękawic. Niestety ciągnąc za nie mam wrażenie że zaraz je wyrwę. Zbyt mocno oszczędzono na tym materiale. Na zewnętrznej stronie dłoni również zastosowano materiał podobny jak na spodzie. Jest jednak trochę grubszy, ma za zadanie ochraniać w razie upadku. Łączenie z pozostałym wykończeniem stanowi wąska, paromilimetrowy fałd materiału odblaskowego. Bardzo fajny akcent podnoszący nasze bezpieczeństwo po zmroku. Na nadgarstek zachodzi dość długi odcinek rękawiczki. Dawno nie spotkałem się w letnich rękawiczkach z takim rozwiązaniem. Ma ono usztywniać ruchomy staw i chronić go w razie upadku. Jednak z moim odczuciu rękawice sięgają za daleko i stają się przez to mniej wygodne. Za zapięcie służy niewielka patka z rzepem. Rzep jest mały, materiałowa zakładka jest dość słaba i odnoszę obawy że w razie intensywnego użycia bardzo szybko może ulec zniszczeniu. Wszelkie użyte do produkcji materiały to materiały syntetyczne.Ubrania na rower Crivit Sports
Znając budowę warto zwrócić uwagę na właściwości użytkowe rękawiczek bezpalcowych Crivit. Materiał wykorzystany do budowy wierzchniej strony jest bardzo przewiewny, przez co dłoń cały czas jest odpowiednio chłodzona. Przyznam, że jestem z tego powodu bardzo zadowolony, po wyjęciu ręki z opisywanego elementu kolarskiego stroju nie jest ona bardzo wilgotna. Zastosowane poduszeczki na spodniej stronie dobrze leżą na kierownicy i nie powodują nadmiernego obciążenia. Pierwsze wrażenie gdy je zobaczyłem było mało pozytywne. Wydały mi się za małe i za cienkie. Jednak po przymiarkach i wielu kilometrach nie mogę już tej teorii podtrzymać. Jest wygodnie, ręce są dodatkowo amortyzowane, a o odciskach nie ma mowy.

Plusy:
+ odblaskowy pasek
+ wysokiej jakości włókna materiału wkładki
+ przewiewne
+ wygodne

Minusy:
– za długi nadgarstek
– kiepskie zaczepy na palcach do ściągania
– niska jakość patki z rzepem do zapinania

Ubrania na rower Crivit Sports

Może zainteresować Cię jeszcze:

  • Cratoni z Lidla? – test kasku firmy Crivit SportsCratoni z Lidla? – test kasku firmy Crivit Sports Jakiś czas temu zmuszony zostałem do pomyślenia o nowym kasku, bo jak wiadomo po mocniejszym "dzwonie", gdy podczas wypadku kask przyjmie na siebie mocne uderzenie, należy go wymienić, […]
  • Kurtka rowerowa Crivit SportsKurtka rowerowa Crivit Sports Ostatnim elementem stroju marki Crivit, jaki został dostarczony do redakcji w ramach testów, była kurtka rowerowa – tak zwana wiatrówka. Ubranie przydatne szczególnie w chwili gdy pogoda […]
  • Akcesoria rowerowe CrivitAkcesoria rowerowe Crivit Jazda na rowerze to nie tylko maratony, wyścigi, czy długie górskie eskapady. Poza wyczynowymi odmianami tego sportu, rower to także czysto rekreacyjna forma wypoczynku, w której nie […]
  • Giro Phase – test kaskuGiro Phase – test kasku Na nowy sezon 2012 sprawiłem sobie nowy kask. Powodem zmiany nie było na szczęście uszkodzenie poprzedniego w wypadku, po prostu chciałem mieć na głowie coś lepszego niż lidlowski Crivit. […]
  • Maxxis Tomahawk – test oponyMaxxis Tomahawk – test opony Dane techniczne: Cena: 52zł / 69zł Rozmiar: 26 x 1,95 TPI: 60 Mieszanka gumy: 70a Waga katalogowa: 595 g (drut) / 575 g (kevlar) Waga realna: ~620 g (kevlar) Po zdarciu Dębicy […]
   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie