mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy
Podziel się:

Kilka miesięcy temu przeglądając różne fora rowerowe natknąłem się na temat dotyczący klamek będących kopią Avid’ów fr5. Internauci zastanawiali się czy Avid wypuścił na rynek wersję OEM swojego produktu czy też może jest to zwykła podróbka. Sprawdziwszy ich dostępność na jednym z serwisów aukcyjnych (chyba każdy wie o który chodzi) zdecydowałem się poświęcić całe 20 zł i na własne oczy przekonać jakie tak naprawdę są klamki Deone.

Klamki hamulcowe DeOnePo rozpakowaniu paczki moim oczom ukazał się woreczek z polską etykietą i klamkami wewnątrz. Uwagę zwracała informacja, że importerem jest firma Merida Polska, a kraj pochodzenia to Chiny.
Nie trzeba być specjalistą by zauważyć, że klamki nie są wykonane zbyt dobrze, a przynajmniej gorzej niż Avidy na których się wzorują. Chyba najważniejszym jest fakt że klamki maja od nowości dość duży luz. Z pewnością nie można go nazwać roboczym. Rzut oka na miejsce połączenia dźwigni z korpusem upewni nas w tym przekonaniu, plastikowe tulejki są mizernej jakości i źle spasowane. Jednak najgorsze w tych klamkach jest wykonanie śrub regulacyjnych do linki. Są zrobione z bardzo miękkiego aluminium, krzywo nagwintowane i oprócz funkcji trzymania pancerza linki, raczej nie spisałyby się jako regulacja. Na szczęście gwint jest taki sam jak w innych klamkach, więc jeśli mamy jakieś stare klamki np. Shimano, w których jakość tych śrub jest nieporównywalnie lepsza, można je przekręcić i cieszyć się dobrym działaniem klamek.Klamki hamulcowe DeOne

Avid pod względem jakości wykonania wypada zdecydowanie lepiej.

Jeżeli natomiast chodzi o ogólny wygląd to z wyjątkiem loga, oraz gorszej precyzji wykonania na rzecz Deone, obie klamki wyglądają tak samo, mają prawie identyczne kształty. Tutaj rodzi się pytanie czy są jakieś różnice w działaniu. Aby to sprawdzić musiałem oczywiście założyć klamki. Po krótkim siłowaniu się ze zdejmowaniem gripów z kierownicy(woda, strzykawka i te sprawy) udało mi się włożyć klamki na ich miejsce. Niestety tutaj napotkałem mały problem – ciasny otwór na kierownicę, który sprawia, że wkładanie jest dość trudne, i można przy tym porysować kierownicę.

Po złożeniu całości przyszedł czas na jazdę próbną. Kilka hamowań potwierdziło moje przypuszczenia – klamki działają dokładnie tak jak ich pierwowzór Avid fr5. Bardzo dobra modulacja, połączona z dużą siłą hamowania. Są także bardzo wygodne.
Wszystko byłoby tak samo, gdyby nie ten luz, który odbiera im sporo sztywności. Na szczęście z pomocą przyszły metalowe podkładki które ów luz w dużym stopniu zniwelowały, jednak nie zniknął on całkowicie.

Klamki hamulcowe DeOneCiężko powiedzieć czy te klamki są warte zakupu, z jednej strony działanie i wygląd, a nawet masa (mniej niż 160g / para) stawiają je na równi z Avidami, jednak pod względem jakości i precyzji wykonania nie mogą się z nimi równać, są wykonane z gorszych materiałów. Ostatni aspekt to cena. Deone kosztują tak mało, że nawet jeśli nie spełnią naszych oczekiwań to nie będziemy żałować tak bardzo. Mimo swoich dużych wad klamki Deone są pełnowartościowymi produktem, za śmieszną wręcz cenę. Niestety nie jest to wersja OEM Avid’ów fr5, ale ciężko też je nazwać podróbką, za sprawą innego inne loga.

Oto krótkie podsumowanie:

Zalety:
+ Niska cena
+ Działają jak Avidy fr5

Wady:
– Ogólnie zła jakość wykonania w porównaniu z pierwowzorem
– Bardzo kiepskie śruby regulacyjne

Może zainteresować Cię jeszcze:

  • Test hamulców hydraulicznych Avid Juicy 3Test hamulców hydraulicznych Avid Juicy 3 Hamowanie to jedna z najistotniejszych funkcji naszego jednośladu, niejednokrotnie bagatelizowana przez użytkowników. Nie mniej jednak, pomijając rezultaty osiągnięte na trasach, jakość, a […]
  • Avid Single Digit 5 czyli hamowanie bez zahamowańAvid Single Digit 5 czyli hamowanie bez zahamowań Dane techniczne: Wykonanie: kute aluminium + stal nierdzewna Klocki: jednoczęściowe, Avid 20R Waga: 198 g (zestaw na jedno koło) Nie ma wątpliwości, że bez hamulców da się jechać, […]
  • Test hamulców Avid Juicy UltimateTest hamulców Avid Juicy Ultimate Avid Juicy to seria hydraulicznych hamulców tarczowych, która pojawiła się w sprzedaży w 2003 roku. Od razu stała się hitem - przede wszystkim za nowy trend jaki wniosła w produkcję […]
  • Test hamulca tarczowego Avid BB7Test hamulca tarczowego Avid BB7 Montaż: Montaż hamulca jest bajecznie łatwy, a (z regulacją) zajmuje mniej czasu niż montaż tarczy. Wystarczy poluzować śrubki CPS (to te łączące zacisk z adapterem), "Nałożyć" hamulec […]
  • Montaż hamulców tarczowychMontaż hamulców tarczowych W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce tarczowe. Jeszcze kilka lat temu były one czymś nowym, rzadko spotykanym, trudnym w montażu i wymagającym ogromnych […]
Tagi wpisu: , , ,

Kategoria: Hamulce, Testy sprzętu
   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie