mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy

Opony Continental Escape Pro

Podziel się:

Wstęp:
Moja przygoda z tymi oponami zaczęła się rok temu.Wtedy to nasz polski dystrybutor, firma R&P Pawlak, zorganizował promocję i zaoferował Continentale w cenie 55zł. Pewnie nie jeden z Was powie że są tańsze opony na rynku, ale należy pamiętać, że jeszcze sezon wcześniej jedna taka sama opona kosztowała ponad dwa razy tyle. Szukałem akurat wtedy nowych opon i skuszony ceną, niezłymi opiniami i nowoczesną technologią dokonałem zakupu dwóch opon.

Budowa:

Opony Continental Escape Pro

Trochę już zużyty bieżnik opony Continental Escape Pro

Continental Escape Pro są oponami dalekowschodniej produkcji, ale jakość wykonania stoi na wysokim poziomie. Mają dość dużą gęstość splotu (180tpi) przez co nie są łatwe do przebicia. Są szerokie na 2,1 cala, jednak sprawiają wrażenie węższych (~2,0). Najistotniejszą cecha tych opon jest to, że są to opony zwijane co eliminuje masę niepotrzebnego drutu. W końcu technologia dostępna w najdroższych modelach jest dostępna dla wszystkich. Dla wyjaśnienia dodam tylko, że zwykle opona składa się z dwóch drutów tworzących stelaż dla gumowego pokrycia. Jest to tańsze, ale cięższe i nie wygodne w transporcie – opon nie można złożyć, trzeba cały czas utrzymywać pierwotny kształt. Opona zwijana zamiast drutu posiada wzmocnienie kevlarowe i zgrubienie, które utrzymuje ją w obręczy. Przez to jest lżejsza i można ją zwinąć (złożyć prawie w kostkę). Wracając do ich budowy – są to opony uniwersalne, równie dobrze spisują się jako opona kierunkowa jak i napędowa. Producent zastosował mieszankę która dość dobrze trzyma na mokrym, ale nie ściera się szybko. Opony posiadają też unikalny wzór bieżnika z pięciokątnymi wypustkami – Endless Edge™, jak chwali się producent dający stałe i przewidywalne hamowanie, krawędziowanie oraz podjazdy w każdych warunkach.

Testy:
Asfalt – Opony hałasują, ale toczą się dość lekko. Na suchym asfalcie przyczepność świetna, dobrze trzymają bocznie. Na mokrym potrafią wpaść w poślizg, szczególnie na smołowatym, wybitnie śliskim asfalcie.

Ścieżki szutrowe – bardzo dobre trzymanie, można śmiało sobie pogrzać, jedynie na większych kamieniach trzeba zwracać uwagę by to nie one kierowały rowerem, a my, ale to przypadłość każdej opony.

Teren leśny – liście – na sucho nie ma żadnych problemów, na mokrych też nie obserwowałem niepożądanych efektów.

Kamienie/skałki – trzeba zwrócić uwagę. Jak jest sucho – jada całkiem w porządku, chyba że są to duże wyślizgane skały. Gorzej na mokrych kamieniach, szczególnie wapieniach. Zachowanie jest wtedy niepewne, łatwo o poślizg.

Korzenie – dużo lepiej niż z kamieniami, trzymanie jest dobre.

Błoto – opony nie są szerokie, wpadają, ale jest możliwa jazda. Szeroko rozłożone klocki pozwalają się oponie łatwo i szybko czyścić z pozostałości podłoża.

Podsumowując – opony zachowują się należycie prawie w każdych warunkach. Największy dyskomfort można odczuć na kamieniach, łatwo wtedy o utratę przyczepności, ale w końcu nie są to opony na których mamy wyjechać na skaliste szczyty, a raczej ścigać się w maratonach, uprawiać szeroko pojęte XC. Również jak jest mokro trzeba zwrócić uwagę, ale tak jest chyba z każdymi oponami – nie można w końcu bezmyślnie jeździć na rowerze.

Opony Continental Escape Pro

Opony Continental Escape Pro

Podsumowanie:

Z opon korzystam już jakiś czas i spisują się dobrze. Używałem ich w różnych warunkach i jestem zadowolony. Jednak muszę wspomnieć o wadach. Zauważyłem, że przy niefartownym przejeździe po przeszkodzie jest możliwe uszkodzenie opony. Może się zdarzyć wyrwanie fragmentu pokrycia. Ostatnio udało mi się naciąć oponę. Szkoda że nie jest ona wytrzymała na takie zjawiska. Kończąc muszę przyznać, że za cenę jaką zapłaciłem jestem w stanie wybaczyć im te wady – mają też wiele zalet. Jednak teraz, gdy cena powróciła do normy – zapewne poszukałbym czegoś innego – dla eksperymentu.

Opony Continental Escape Pro

Dumne logo wersji Pro na oponie Continental Escape

Zalety:

+zwijana
+lekka (~520g)
+świetna w teren
+tania (w promocji!)

Wady:

-mogła by być bardziej wytrzymała – można na przeszkodzie ją naciąć, albo wyrwać fragment pokrycia
-słaba przyczepność na kamieniach

Może zainteresować Cię jeszcze:

  • Continental Vapor Pro – czy ta ‚para’ taka lekka i niewinna?Continental Vapor Pro – czy ta ‚para’ taka lekka i niewinna? Przygoda trwająca od dobrych kilku tysięcy kilometrów zaczęła się od potrzeby chwili. W tylnej oponie podczas jednej z Beskidzkich wypraw wyrwałem dziurę. Mimo łatania opony, wada nie […]
  • Continental Explorer – opony do wszystkiego?Continental Explorer – opony do wszystkiego? Continental Explorer w rozmiarze 2,1 cala szerokości to opona, której przeznaczenie ciężko jednoznacznie określić. Jest obecna na rynku od wielu lat i mimo wprowadzania nowych i […]
  • Maxxis Tomahawk – test oponyMaxxis Tomahawk – test opony Dane techniczne: Cena: 52zł / 69zł Rozmiar: 26 x 1,95 TPI: 60 Mieszanka gumy: 70a Waga katalogowa: 595 g (drut) / 575 g (kevlar) Waga realna: ~620 g (kevlar) Po zdarciu Dębicy […]
  • Kenda Blue Groove – test długodystansowyKenda Blue Groove – test długodystansowy Kenda to znany wszystkim producent opon rowerowych, od wielu lat udowadniający, że jest w stanie produkować produkty dobrej jakości w przystępnej cenie. Czy tak jest i w tym przypadku? […]
  • Dębica Tygrys II – testDębica Tygrys II – test Dębica. Hmmm, niektórym kojarzy się z taniochą i nie najwyższą jakością. Jednak wcale tak nie musi być. Jestem szczęśliwym posiadaczem dwóch opon Dębica Tygrys II. Oczywiście mam je […]
   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie