mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy

Remerx Grand Rock-test długodystansowy

Podziel się:

Bardzo dawno temu kupiłem całe koło firmy Remerx do tyłu. Dziś po kilku tysiącach kilometrów napiszę o nich parę słów. Chciałbym się skupić jedynie na samej obręczy, bo piasta i szprychy nie wyróżniają się niczym szczególnym.
Obręcz jest oczywiście na 26 cali, ma rozmiar 559×19, jest aluminiowa, dwukomorowa, stożkowa. Według producenta waży 590 g.
Moja posiada 36 otworów, jest cała srebrna, nie jest kapslowana.
Jeżeli chodzi o cenę to trudno mi jest podać ją dokładnie. Obręcze te w Polsce najczęściej występują jako całe koło. Na allegro jest kilka odmian różniących się piastami i szprychami. Cena samej obręczy w czeskim sklepie Kupkolo.cz wynosi 260 koron co w przeliczeniu na PLN daje cenę mniej niż 40 zł. Jak widać jest to obręcz plasująca się na najniższej półce cenowej, jednak bądź co bądź markowa, oferująca dobre parametry i solidną czeską jakość.

Remerx Grand Rock

Remerx Grand Rock

Gdy założyłem ją w czerwcu 2003 roku byłem nią wprost zachwycony. Przesiąść się ze zwykłej stalowej, na lżejszą i mocniejszą obręcz to było coś. Do dziś obręcz przejechała jakieś 10 000 kilometrów. Dodam że nie oszczędzałem jej nigdy. Jeżdżąc po Lasku Wolskim często korzystałem(i korzystam) z tych mniejszych hopek, tudzież korzeni, parę razy „dostała” krawężnikiem. Przez tyle lat miałem z nią tylko dwie przygody.
Obie miały miejsce przy zjeżdżaniu ze schroniska Kudłacze (koło Pcimia) do Myślenic.
Podczas pierwszej przewróciłem się z rowerem na bok i uderzyłem kołem o jakieś kamolce – wtedy trochę się skrzywiła o około 3 – 4 mm na bok. Za pomocą śrubokręta udało się je względnie wyprostować.
Dwa lata później przygoda była już znaczne poważniejsza. Przy prędkości 30 km/h łańcuch spadł między szprychy a największą zębatkę i urwał kilka szprych. Wówczas miałem dojechać z Myślenic do Krakowa i zrobiło się niewesoło, bo koło nie nadawało się do jazdy. Kilka dni potem gdy już oczywiście byłem w domu z pomocą przyszło niezawodne Cyclo – Centrum z Krakowa. Po wymianie szprych na nowe i wycentrowaniu koło było jak nowe. Dopiero wtedy naprawdę doceniłem wartość tej obręczy. Musze powiedzieć że koło po tej naprawie stało się jeszcze mocniejsze. Nie wiem dlaczego ale tak jest. Potem obręcz przejechała jeszcze jakieś 5000 km. Na chwilę obecną koło jest prawie idealnie proste mimo, że ma za sobą 2 maratony i 2 sezony katowania w różnych warunkach. Oczywiście po takim przebiegu na obręczy widać ślady zużycia – najbardziej widoczne to oczywiście liczne rysy i wgłębienia po kamieniach, ale także wyślizgane prowadnice dla klocków, które stały się nieco wklęsłe.
Poniekąd wpływa na to materiał z którego jest zrobiona. Jest on dość miękki – stąd te głębokie rysy, obręcz jest mało sztywna, jednak może to stanowić pewną zaletę. Dzięki temu koło jest bardzie elastyczne i nie skrzywi się od razu, a jeśli już do tego dojdzie obręcz można łatwo wycentrować.

A teraz podsumowanie.
Remerx Grand Rock to obręcz która za niską cenę daje bardzo konkretne parametry. Może nie jest najlżejsza na świecie, ani też najmocniejsza. Jej główną zaletą jest stosunek jakości do ceny. Gdy używamy jej z głową odwdzięcza się długim przebiegiem. Trzeba nadmienić że nie jest to sprzęt do skakania czy innych ekstremalnych wyczynów, więc jeśli ktoś ją pokrzywił robiąc dropa i mówi że jest do bani to można mu tylko współczuć. Istotne jest również to jak mamy zaplecione koło, jak naciągnięte szprychy itp. Ja opierając się na swoich doświadczeniach mogę powiedzieć, że po centrowaniu koła w C – C stało się ono mocniejsze, więc coś w tym musi być.

Zalety:

+ stosunek cena/jakość
+ stosunkowo mocna
+ aerodynamiczny kształt 😉
+ kraj pochodzenia może budzić zaufanie

Wady:

– miękki materiał
– mało precyzyjne wykonanie (widać miejsce połączenia)

Może zainteresować Cię jeszcze:

  • Koło na tył: obręcz Dartmoor VooDoo + piasta XT – test długodystansowyKoło na tył: obręcz Dartmoor VooDoo + piasta XT – test długodystansowy Od paru lat używałem koła zaplecionego na piaście Alivio, czarnych szprychach no-name i obręczy Alexrims TA19. Niestety z czasem koło to było nie wystarczające dla mnie. Zaczęły się […]
  • Centrowanie koła w domowych warunkachCentrowanie koła w domowych warunkach W dzisiejszych czasach rynek oferuje nam wiele zestawów kół. Wielu użytkowników rowerów postanawia również zaplatać koła z własnych osobno zakupionych części co w wielu przypadkach okazuje […]
  • Maxxis Tomahawk – test oponyMaxxis Tomahawk – test opony Dane techniczne: Cena: 52zł / 69zł Rozmiar: 26 x 1,95 TPI: 60 Mieszanka gumy: 70a Waga katalogowa: 595 g (drut) / 575 g (kevlar) Waga realna: ~620 g (kevlar) Po zdarciu Dębicy […]
  • Dębica Tygrys II – testDębica Tygrys II – test Dębica. Hmmm, niektórym kojarzy się z taniochą i nie najwyższą jakością. Jednak wcale tak nie musi być. Jestem szczęśliwym posiadaczem dwóch opon Dębica Tygrys II. Oczywiście mam je […]
  • Lekko, szybko i przyczepnie – Opony Schwalbe Nobby Nic Evo 2.10Lekko, szybko i przyczepnie – Opony Schwalbe Nobby Nic Evo 2.10 Jako, że w pewnym momencie mojej przygody z rowerem przeprowadziłem się w bardziej pagórkowaty teren, byłem zmuszony zmienić ogumienie na bardziej terenowe niż semi-slicki. Poprosiłem […]
   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie