mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy

Test czapki kolarskiej Biemme WP1

Podziel się:

Jazda na rowerze o tej porze może być przyjemnością, jednak niesprzyjająca pogoda może narazić nas na szybką utratę zdrowia. O ile podczas spaceru można nie odczuć właściwości chłodzących wiatru, o tyle już podczas jazdy nawet z niższymi prędkościami 15-20 km/h zimne powietrze staje się poważnym problemem, i mało komu przyjdzie do głowy jazda bez nakrycia głowy. Można korzystać ze zwykłej zimowej czapki, jednak taka nie dość że jest przewiewna to jeszcze niewygodna. Mimo że grubsza to wiatr hula po głowie, a coraz większe zmęczenie powoduje pocenie się. Czapka jest mokra, chłodna. Do tego najczęściej ciężko ją zmieścić pod kaskiem. Dlatego najlepszym wyjściem będzie specjalna czapka rowerowa uszyta z cienkiego materiału tak by zmieściła się pod kaskiem. Do tego z użytą membraną oddychającą i nie przewiewną. Szukając takiej czapki kolarskiej trafiłem na model firmy Biemme – Biemme WP1.

Budowa:

Czapka kolarska Biemme WP1

Czapka kolarska Biemme WP1

Czapka zbudowana jest z dwóch materiałów. W częściach skierowanych na wiatr powodowany pędem powietrza w czasie jazdy znajduje się specjalna membrana oddychająca – nazwana przez Biemme WP (Windtex) – nieprzepuszczalna dla wiatru i wody. Pozostały materiał typu fleece (od wewnątrz materiał pokryty jest „ciepłym meszkiem”) działa już tylko ocieplająco, jednak membrana  nie jest potrzebna na całej powierzchni czapki. Czapka bardzo dobrze dopasowuje się do kształtu głowy, jest wręcz szyta na wymiar. Znajdująca się z tyłu część elastyczna (materiał Superroubaix) umożliwia dokładne spasowanie. Z przodu zachodzi na czoło, kryje całe uszy oraz zakrywa część potyliczną czaszki. Co istotne w części na uszach znajdują się specjalne otworki – by fale dźwiękowe nie były zbyt mocno tłumione.  Rozmiar czapki jest uniwersalny. Wykonanie i odszycie jest na najwyższym poziomie, nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Co równie istotne na czapce znajduje się odblaskowe logo. Mimo że czapka idealnie nadaje się pod kask, to jadąc bez kasku po ciemku dla wzrasta poziom bezpieczeństwa.Na rynku znajduje się też model WS1 – bardzo podobny. Opis głosi jednak, iż zastosowana jest w nim membrana Windstopper. Dla pewności odnalazłem materiały reklamowe własnego modelu w poszukiwaniu informacji o rodzaju użytej membrany – WP1 posiada membranę typu WP (Windtex).

Działanie:

Czapka świetnie spełnia swoją rolę. Na głowie leży znakomicie, dopasowując się do jej kształtu. Ochrania od chłodu i wiatru całą powierzchnie. Co nie mniej istotne czapka jest tak cienka, a przy tym ciepła że można założyć na nią kask niewiele powiększając jego obwód. Test praktyczny mówi sam za siebie – w czasie jazdy w głowę jest rzeczywiście ciepło. Wiejący wiatr skutecznie blokuje zastosowana membrana. Komfort jazdy jest bardzo wysoki. Mimo dużej szczelności na wiatr oraz nieraz dużego wysiłku podczas jazdy głowa nie jest bardzo spocona. Wnioskować można z tego iż materiał oddycha z odpowiednią wydajnością odprowadzając parę wodną. Poza opisanymi tutaj superlatywami czapka ma jedną wadę. Otworki na uszach pomagające w słyszeniu podczas jazdy to świetny pomyśl. Jednakże w czasie jazdy czapka nie dolega tak wspaniale do twarzy. Powietrze lecące po policzkach trafia na czapce w część ulokowana na uszach powodując niesympatyczny huk. Przez to nieraz ciężko porozumieć się z drugą osobą, nie mówiąc o innych dźwiękach pochodzących z jezdni. Efekt nie występuje na szczęście przy niskich prędkościach. Czapka testowana na mrozie około -5 stopni Celsjusza sprawuje się znakomicie – w głowę jest ciepło nawet podczas dłuższego wyjazdu.

Podsumowanie:

Chcesz jeździć późną jesienią, w zimie, bądź wczesną wiosną to warto zainwestować w czapkę Biemme. Jest ciepła i chroni przed wiatrem. Zastosowana membrana nie pozwala także przegrzać się zbytnio i spocić. Nie ma najmniejszych problemów z noszeniem czapki pod kaskiem – nic nie uwiera.

Plusy:
+ nie przewiewna – membrana
+ ciepła w chłodne, a nawet mroźne dni
+ nie uwiera pod kaskiem
+ oddychający materiał
+ stosunkowo nie droga

Minusy:
– huczący wiatr przy szybszej jeździe

Może zainteresować Cię jeszcze:

  • Test czapki Accent MembranaTest czapki Accent Membrana W okresie jesienno-zimowym głowa rowerzysty wystawiona jest na wpływ wiatru i niskiej temperatury. Jazda bez odpowiedniej izolacji termicznej może zakończyć się nieprzyjemnymi […]
  • Test butów SPD Accent TerranoTest butów SPD Accent Terrano Osoby zaczynające przygodę z systemem SPD muszą liczyć się z zakupem specjalnych butów umożliwiających montaż bloków w podeszwie. Wiele z tych osób z różnych powodów nie chce lub nie może […]
  • Altura Mayhem 3/4 – test koszulkiAltura Mayhem 3/4 – test koszulki Jakiś czas temu testowaliśmy szorty rowerowe angielskiego producenta odzieży - firmy Altura Mayhem. W tym artykule postanowiliśmy opisać i przetestować luźną koszulkę Altura Mayhem w […]
  • Test kasku RZ Helmets RomaTest kasku RZ Helmets Roma Jakiś czas temu szukałem w miarę lekkiego, a zarazem ładnego i dosyć taniego kasku. Na zdrowiu oszczędzać nie można- kask musi być! Jednak czy musi to być ten z najwyższej półki? Ja myślę […]
  • Accent Traffic - niedrogie buty SPDAccent Traffic – test butów SPD Accent to firma, która obecnie oferuje chyba najwięcej artykułów związanych z rowerami. Sprzedają mnóstwo rzeczy począwszy od odzieży, poprzez części i akcesoria, a na samych rowerach […]
Tagi wpisu: , ,

Kategoria: Testy sprzętu, Ubiór
   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie