mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy

Test licznika rowerowego Sigma Sport BC1400

Podziel się:

Sprzęt ten jest ze mną już od samego początku. Po zakupie roweru następnym zakupem było najważniejsze akcesorium rowerowe – licznik, czyli taki mały komputer pokładowy. Wybór padł na znaną markę, której używałem już wcześniej. Poza tym ważnym aspektem była dostępność polskojęzycznych opisów w menu. Jest to rzadkość wielka wśród tego typu urządzeń – jak pamiętam licznik ten jest jednym z nielicznych urządzeń z polskim oprogramowaniem.

Budowa:

Komputerek jest mały, waży nie wiele. Posiada 3 przyciski – jeden do kasowania danych, pozostałe do przeglądania funkcji. Między przyciskami jest podział obowiązków, większy, umieszczony na dole służy do przeglądania dystansu wyjazdu, średniej prędkości, czasu wyjazdu, maksymalnej prędkości oraz stopera. Pod górnym przyciskiem znajdziemy opcje zegara, dystansu jednego roweru, dystansu drugiego roweru, sumarycznego dystansu, a także kadencje, długość trasy i czas całkowity. Każdą z tych funkcji można osobno wyzerować przytrzymując na 5 sekund srebrny przycisk (reset). Przytrzymując na chwilę srebrny przycisk i dolny resetujemy wszystkie funkcje poza dystansami dla obu rowerów, całkowitym dystansem i zegarem. Całość mocowana jest do kierownicy ‚saneczkowatym’ uchwytem – standardowym dla starszych modeli Sigmy. Jako opcja dostępne są moduły kadencji (do mierzenia kadencji) oraz RDS (system bezprzewodowej transmisji danych z koła).

Test:

Jako że do zestawu dołączona jest czytelna instrukcja (także w języku polskim) montaż nie sprawia trudności. Po włączeniu licznika musimy wprowadzić obwód koła, zależny od wielkości opony – typowe wartości oraz sposób wyliczenia mamy w instrukcji. Licznik po włożeniu do uchwytu siedzi dość pewnie, jednak bardziej podoba mi się nowsze rozwiązanie tej firmy. Z mojej podstawki licznik może zostać przypadkowo wypięty gdy zahaczę o jakąś gałąź, a w nowszym rozwiązaniu trzeba go przekręcić aby zdjąć. Działanie licznika jest pewne i wygodne. Nigdy komputerek nie zawiesił się i nie spowodował żadnych błędów. Przyciski chodzą prawidłowo, bez słyszalnego ‚kliku’ ale łatwo wyczuć moment naciśnięcia. Wszystkie funkcje działają prawidłowo – poza kadencją której nie miałem przyjemności testować, gdyż nie mam odpowiedniej przystawki. Prędkość wskazywana przez licznik jest prawidłowa, dystans również (nie są to bezpodstawne wnioski, gdyż często porównywałem wyniki z współtowarzyszami podróży). Nie spotkałem się też nigdy z problemem błędnie podawanych wskazań. Test sprawnościowy zaliczony na piątkę z plusem. Licznik zasilany jest dwoma mikrobateriami – SR44, które wystarczają na bardzo długo. W liczniku brakuje mi tylko dwóch opcji, jakie możemy znaleźć w najnowszych modelach tego producenta, tj. podświetlenia ekranu i pamięci danych na czas wymiany baterii. Cóż tu poradzić – czasem zdarza się jeździć po ciemku i wtedy ciężko sprawdzić swoje osiągi. Również gdy przyjdzie czas wymiany baterii, warto zapisać sobie dystans całkowity, gdyż wyjęcie baterii powoduje całkowity reset pamięci. Na szczęście po włożeniu bateryjek jest możliwość wpisania swojego wcześniejszego dystansu. Chciałbym też zwrócić uwagę na pewną cechę licznika, a mianowicie w zimie, przy niskich temperaturach wyświetlacz działa widocznie wolniej, ale taka już cecha wyświetlaczy LCD. Dodam jeszcze że producent lojalnie informuje o tym w instrukcji.

Sigma Sport BC1400

Sigma Sport BC1400

Podsumowanie:

Moja opinia jest pozytywna – już w chwili rynkowej premier licznika wiedziałem że muszę go kupić. Bardzo podoba mi się opcja wyboru języka menu. Wielki plus dla Sigmy za możliwość wyboru naszego ojczystego języka. Działanie jak zawsze na wysokim poziomie. Gdyby tak jeszcze było podświetlenie i ta pamięć osiągów. Ale cóż, wtedy nie byłoby już nowszych modeli, bo Sigma BC1400 byłaby ideałem:)

Zalety:

+polskie menu
+łatwa instalacja
+pewne działanie
+mnogość funkcji
+14 funkcji

Wady:

-system mocowania do kierownicy w nowszych modelach jest lepszy
-brak podświetlenia i pamięci osiągów na czas wymiany baterii
-powolne działanie LCD zimą

Może zainteresować Cię jeszcze:

  • Test licznika Sigma BC 1706 HR DTSTest licznika Sigma BC 1706 HR DTS Zapewne wiele osób, które zaczynają przygodę z rowerem, myśli o zakupie licznika rowerowego. Powodów jest wiele. Jedni chcą z ciekawości sprawdzać swoją prędkość i odległości jakie […]
  • Test Sigma 1606 L DTS – bez przewodów, bez problemów?Test Sigma 1606 L DTS – bez przewodów, bez problemów? Zakup licznika to najczęściej jedna z pierwszych czynności po zakupie roweru. Ciekawość prędkości z jaką porusza się rower i ilość pokonanych kilometrów, a za tym idące statystyki naszych […]
  • Licznik CAT EYE Tomo XCLicznik CAT EYE Tomo XC Cóż - pora się przyznać - mam ten licznik, ale pomimo tego, że został zjechany na forum :D to jednak zdecydowałem się go opisać. Licznik ma dwie bardzo poważne zalety: czytelny wskaźnik […]
  • Licznik prędkości na plecach – Speed VestLicznik prędkości na plecach – Speed Vest Speed Vest to kamizelka odblaskowa, która oprócz odbijania światła robi także coś bardziej interesującego i niecodziennego. Mowa tu o dużym wyświetlaczu na plecach, który pokazuje […]
  • Test smarów Finish Line Cross Country i Teflon PlusTest smarów Finish Line Cross Country i Teflon Plus Każdy napęd w rowerze potrzebuje smarowania, żeby prawidłowo pracował i cieszył się długą żywotnością. Zgodnie z zasadą – nie posmarujesz, nie pojedziesz – trzeba użyć specyfiku […]
   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie