mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy
Podziel się:

Thule EasyFold 931Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój rower. Czy to podczas wyjazdu na wakacje, na zawody rowerowe, czy po prostu na jednodniowy wyjazd w góry, nad morze lub inne ciekawe miejsce – zawsze w takich sytuacjach przyda się bagażnik rowerowy.

Bagażniki możemy podzielić w zależności od sposobu montażu na takie mocowane na dach samochodu oraz na takie mocowane z tyłu. Pośród uchwytów tego drugiego rodzaju znajdziemy bagażniki rowerowe mocowane na hak. Właśnie tego rodzaju bagażnikiem jest Thule EasyFold 931 – bohater naszego testu. W tym teście postaramy się odpowiedzieć czy warto wybrać bagażnik mocowany na hak i czy warto rozważyć zakup Thule EasyFold 931.

Budowa
Bagażnik dotarł do nas w średnich rozmiarów kartonie. Wewnątrz znajdował się bohater testu – już złożony i gotowy do montażu na samochodzie. Dosyć ciężki – dane producenta mówią o masie 16,9 kg. Dodatkowo, w kartonie znajdowały się kluczyki do zamków oraz Thule EasyFold 931instrukcje obsługi. Bagażnik jest wykonany z świetnej jakości materiałów. Trwały metalowy stelaż stanowi podstawę uchwytu. Do niego przymocowane są pozostałe elementy bagażnika. Uchwyt montażowy jest wykonany z należytą precyzją. Posiada odpowiedni regulator umożliwiający dopasowanie do haka. Sama dźwignia zapięcia jest z tworzywa. Zabezpieczono ją przed otwarciem przez niepowołane osoby za pomocą zamka na kluczyk. Niedaleko uchwytu przebiegają wiązki kabli wraz z pomysłową, plastikowa pokrywka prowadząca i organizująca przewody z obu stron bagażnika. Przewody elektryczne w bagażniku są prawidłowo zamocowane i zabezpieczone przez przypadkowym wyrwaniem poprzez zastosowane opaski zaciskowe. Wiązka przewodów kończy się odpowiednią wtyczką.
Z drugiej strony podstawy znajdują się odpowiednie lampy sygnalizacyjne oraz miejsce na przymocowane tablicy rejestracyjnej. Jej Thule EasyFold 931montaż jest szybki i prosty – nie wymaga zastosowania niczego więcej poza zatrzaskami znajdującymi się w komplecie. Lampy są jednoczęściowe z wbudowanym podświetleniem tablicy rejestracyjnej. Światła są jasne i dobrze widoczne dla innych kierowców.
Pomiędzy lampami znajduje się fragment platformy, który po naciśnięciu nogą (wymaga zastosowania odrobiny siły) pozwala odchylić cały uchwyt z rowerami od stelażu zamocowanego do haka. Pozwala na łatwy dostęp do bagażnika samochodu. Nawet duże drzwi samochodu typu kombi można otworzyć bez kolizji z rowerami.
Thule EasyFold 931Bagażnik Thule EasyFold 931 przeznaczony jest do przewozu dwóch rowerów o masie do 30 kg jeden. To bardzo duży limit, który pozwoli na przewożenie masywnych maszyn zjazdowych jak i ciężkich rowerów elektrycznych. Rowery mocowane są 3 punktowo. Nad platformą znajduje się pałąk z dwoma ruchomymi uchwytami. Uchwyty można przesuwać po całej długości metalowej szyny regulując wysokość i punkt mocowania roweru. Nie są one giętkie, jednak dają duże możliwości ruchu. Same łapy wyścielone są miękkim materiałem. Nie rysuje on lakieru ramy i daje pewny chwyt. Zaciska się je poprzez skręcanie. Na koniec kluczykiem (tym samym, który blokuje bagażnik na haku) zabezpiecza się rowery przed kradzieżą. Ich duży zakres rozwarcia pozwala dopasować je do wąskich rurek jak i grubych hydroformowanych profili.
Thule EasyFold 931Pozostałe dwa punkty montażu to elastyczne paski ząbkowane służące do zapinania kół do platformy. Wygodne klamry z dźwigniami dociągającymi pozwalają szybko i sprawnie przypiąć rower. Niestety wykonane są z plastiku i juz po kilku użyciach zauważyliśmy na jednej zagięcia zębów.
Najważniejszą cechą bagażnika, o której jeszcze nie wspomnieliśmy, a zostawiliśmy na koniec, jest możliwość składania go. Stąd też jego nazwa – EasyFold. Zamknięty bagażnik można bardzo łatwo przenosić. Nie zajmie on w garażu wiele miejsca co jest dużym atutem w porównaniu do klasycznych, nieskładanych konstrukcji. Zastosowany mechanizm działa dwu fazowo. Najpierw odchyla się lekko „skrzydła”, mocuje bagażnik na haku, a następnie zwalnia blokady i rozkłada uchwyty. I gotowe! Bardzo szybki i łatwy montaż to ogromne zalety tej konstrukcji. Zakładanie na hak i mocowanie rowerów jest bardzo intuicyjne – za pierwszym Thule EasyFold 931razem, jeszcze przed przejrzeniem instrukcji obsługi, od razu prawidłowo zamocowaliśmy bagażnik i jednoślady. Ponadto, montaż nie wymaga zastosowania ani jednego narzędzia!

Działanie
Montaż, jak przed momentem pisaliśmy jest bardzo prosty. Bierzemy bagażnik, zakładamy na hak, podpinamy oświetlenie, mocujemy rowery i można jechać. Szybko, łatwo i bezpiecznie. A przy tym wszystkim bardzo intuicyjnie. Nie trzeba się z żadnym mechanizmem siłować.
Przy montowaniu jednego roweru nie ma najmniejszych kłopotów – wybieramy stanowisko i Thule EasyFold 931odpowiedni uchwyt. Przykręcamy łapę do ramy w odpowiednim miejscu i przymocowujemy koła. To wszystko. Więcej pracy pojawia się gdy chcemy przewozić dwa rowery. Wcześniej, w opisie budowy wspominaliśmy, że uchwyty na metalowym stelażu nie są elastyczne. Gdy zamocujemy pierwszy rower trzeba trochę pogłówkować jak usytuować drugi uchwyt. Same uchwyty dobrze trzymają się pałąka, nie pozwalają jednak na bardzo łatwe poruszanie po nim. Zmiana pozycji wymaga rozkręcenia uchwytu i ustalenia miejsca ponownego montażu – ten sposób jest najprostszy i nie wymaga zbędnego siłowania się w ciasnych miejscach (pamiętajmy, że zamocowany już jeden rower wcale nie ułatwia manewrów). Jednak pomimo tej niedogodności łapy są bardzo stabilne.
Thule EasyFold 931Paski stosowane do mocowania kół wraz z wygodnymi klamrami pozwalają na pewne przymocowanie kół. Nie ma nawet co porównywać tego rozwiązania do dużo prostszych pasków zaciskowych często stosowanych w tanich bagażnikach. Używanie dźwigni zaciska mocno opaskę na kole. Aby odblokować koło wystarczy nacisnąć drugą stronę uchwytu by zwolnić mechanizm.
Zastosowanie zamków przy mocowaniu do haka jak i przy chwytach do ram podnosi poziom bezpieczeństwa. Tak zabezpieczone rowery można zostawić na parkingu i oddalić się choćby na posiłek bez zmartwienia, że po powrocie nie zobaczymy już ani rowerów, ani bagażnika. Oczywiście nie jest to zabezpieczenie nie do pokonania – jednak na chwilowe pozostawienie sprzętu na parkingu jest w sam raz.
Thule EasyFold 931Rowery założone na bagażnik trzymają się bardzo stabilnie i pewnie. Próbując nimi huśtać czuje się że są dobrze zamontowane. Nic nie trzeszczy, połączenia są mocne i stabilne. Nie ma najmniejszej obawy, że w drodze którekolwiek mocowanie obluzuje się. Bagażnik założony na hak stabilnie przyjmuje swoją pozycję i nie chwieje się. Nawet pomimo dużej masy samego uchwytu jak i założonych na niego jednośladów.
Opcja odchylania bagażnika z założonymi rowerami to jedna z zalet Thule EasyFold 931. Zamocowaliśmy rowery, już wszystko gotowe do wyjazdu, ale jednak coś potrzeba wyjąć albo włożyć do bagażnika. Co w takiej chwili? Naciśnięcie nogą jednej dźwigni pozwala bez problemu dostać się do auta. Miejsca jest na tyle dużo, że Thule EasyFold 931dorosła osoba może operować przy kufrze samochodu bez skrępowania ruchów. Mechanizm działa sprawnie i pewnie. Zamknięcie go z powrotem sygnalizowane jest głośnym kliknięciem.
Po powrocie z wyjazdu, po zdjęciu rowerów, demontaż bagażnika jest bardzo prosty. Wystarczy nacisnąć dwie niewielkie dźwignie by złożyć boczne powierzchnie do pozycji umożliwiające odpięcie uchwytu z haka samochodowego. „Skrzydła” mają odpowiednie uchwyty ułatwiające przenoszenie. Po otwarciu blokady wystarczy za nie złapać i zdjąć bagażnik. Rozwiązanie jest równie proste i intuicyjne co montaż. Składana konstrukcja pozwala na samodzielne i wygodne operowanie ze sprzętem.

Opisując bagażnik samochodowy nie można pominąć wrażeń z jazdy autem. Thule EasyFold 931 nie można porównywać do jakiegokolwiek bagażnika dachowego. I to nie tylko dlatego, że jest to inny typ bagażnika. Mamy tutaj na myśli jego cechy użytkowe. Auto z zamontowanymi rowerami z tyłu zachowuje się inaczej na drodze. Nie ma się wrażenia „żagla” na dachu, nie czuje się aż tak dodatkowego oporu powietrza. Autem na drogach szybkiego ruchu można spokojnie osiągać wysokie prędkości będąc pewnym że rowery nie poluzują się lub co gorsza odpadną. W samochodzie nie słychać dodatkowego hałasu spowodowanego montażem bagażnika – nie ma Thule EasyFold 931efektu takiego jak przy przewozie rowerów na dachu. Ponadto, taki sposób montażu ma dużo mniejszy wpływ na ilość paliwa spalanego przez samochód.

Podsumowanie
Podsumowując test takiego urządzenia jak Thule EasyFold 931 nietrudno dojść do wniosku, że posiada on tak wiele zalet, że trudno szukać wad. Niestety koszt zakupu jest wysoki – ponad 2000 zł. Trzeba jednak pamiętać że za tę kwotę otrzymujemy sprzęt wykonany z wysokiej jakości materiałów, z wieloma bardzo wygodnymi rozwiązaniami i tym co w nim najważniejsze – możliwością składania, nieocenioną przy przechowywaniu.
Thule EasyFold 931Przy tym wszystkim bardzo miłym akcentem jest miejsce produkcji bagażnika – jak pokazuje tabliczka znamionowa – jest to Polska!
Dziś, po teście bagażnika, wiemy jedno – posiadając auto z hakiem i potrzebując przewieźć rowery zapewne wybralibyśmy model mocowany na hak. Tego typu rozwiązanie ma na tyle dużo zalet, że jest zdecydowanie bardziej optymalnym wyborem niż inne bagażniki.
Thule EasyFold 931 to bardzo porządnie zbudowany, kompaktowy bagażnik mocowany na hak. Pozwala stabilnie i pewnie przewozić nawet bardzo ciężkie rowery elektryczne i maszyny zjazdowe. Zastosowane rozwiązania techniczne podnoszą komfort korzystania z uchwytu.

Plusy:
+ pewne i stabilne trzymanie rowerów
+ nieduży rozmiar po złożeniu
+ prosty i intuicyjny montaż
+ uchwyty bezpieczne dla lakieru ramy

Minusy:
– wysoka cena
– nieelastyczne uchwyty do mocowania ramy
– odrobinę zbyt delikatne zaciski i paski do mocowania kół

Może zainteresować Cię jeszcze:

  • Mactronic Shout BPM-200L – test niepozornej lampki rowerowejMactronic Shout BPM-200L – test niepozornej lampki rowerowej Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic Shout BPM-200L. Na pierwszy rzut oka wydaje się być niepozorną lampką, która dobrze spisze się jedynie jako światełko […]
  • Mactronic Laser – test tylnej lampki rowerowejMactronic Laser – test tylnej lampki rowerowej Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę z firmy Mactronic. Tym razem do testów otrzymaliśmy tylną lampkę rowerową Mactronic Laser (BPM-LASER-LED). Lampka nie […]
  • Mactronic Bike Pro Scream – test latarki rowerowejMactronic Bike Pro Scream – test latarki rowerowej Nieubłaganie zbliża się okres roku, w którym dzień staje się coraz krótszy. Przez najbliższe kilka miesięcy będziemy musieli się zmagać z trudnymi warunkami atmosferycznymi i szybko […]
  • Raleigh Pulse 7 GTS – niedrogi e-bikeRaleigh Pulse 7 GTS – niedrogi e-bike Rynek rowerów użytkowych cały czas się rozwija. Coraz wyższe koszty transportu, ciągłe dążenie do bardziej proekologicznej postawy skłaniają do przesiadki na jednoślady. Rowery miejskie, […]
  • Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanejGravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części rowerowych. Mimo znacznie wyższej masy niżklasyczne sztyce, możliwość szybkiej zmiany wysokości siodła bez […]
   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie