mtbikes.pl - rower, rowery, wortal rowerowy
Enduro Trophy

Mactronic Bike Pro Noise 500 – zapowiedź testu

Podziel się:

Do naszego redakcyjnego laboratorium testowego niedawno dotarło coś o czym jeszcze nie mieliśmy okazji nigdy pisać. Jest to latarka rowerowa Mactronic Bike Pro Noise 500.

W dzisiejszych czasach prosta lampka rowerowa już nie wystarcza. Zwykły halogen czy najprostszy model diodowy spisze się dobrze co najwyżej na oświetlonym miejskim chodniku lub ścieżce rowerowej. Wraz z rozwojem technologii rosną także wymagania użytkowników, dlatego amatorzy nocnych wrażeń na dwóch kółkach podczas nocnego wypadu w teren lub za miasto potrzebują  mocnego i niezawodnego źródła światła. Naprzeciw oczekiwaniom takich użytkowników wychodzi coraz więcej producentów przygotowując nowe, coraz to lepsze i bardziej zaawansowane modele lampek rowerowych. Jednym z takich produktów jest model Bike Pro Noise 500 oferowany przez znanego polskiego producenta akcesoriów rowerowych – firmy Mactronic.

Z pudełka
Produkt dostaliśmy w bardzo starannie przygotowanym opakowaniu. Twardy, usztywniony karton z magnetycznym zamkiem kryje w sobie latarkę wraz z kompletem akcesoriów: mocowaniem do kierownicy, mocowaniem do kasku, kablem USB, ładowarką sieciowa oraz akumulatorem. W opakowaniu znajdziemy także instrukcję obsługi w naszym ojczystym języku. Wszystkie elementy zapakowane w miękkiej gąbce. Trzeba przyznać, że jest to bardzo estetyczna forma zapakowania produktu.

Korpus lamkpki zbudowany jest z białego tworzywa sztucznego. Dopiero dookoła diody pojawia się element zbudowany z aluminium. Pozwala to na kompromis między masą, a możliwościami chłodzenia. Metalowy fragment obudowy działa tutaj jako radiator.

Do środka lampki należy włożyć dedykowany akumulator litowo-jonowy. Nie jest to samo ogniwo – posiada ono specjalne mocowanie. Jeśli zabraknie nam energii w czasie jazdy trzeba liczyć się z dokupieniem i wożeniem zapasowego ogniwa. Co istotne – między ogniwem, a korpusem znajduje się oring uszczelniający wnętrze przed wilgocią i pyłem. Producent informuje o wodoodporności lampki.

Dolna strona lampki kryje mocowanie do uchwytów oraz gniazdo miniusb. Łącze ładowania jest zakryte gumową zaślepką. Chwali się użycie uniwersalnego rodzaju gniazda. Nawet gdyby kabel z zestawu zaginął, bądź uległ uszkodzeniu – zawsze łątwo dokupimy nowy.

Na górze korpusu znajdziemy włącznik. Pozwala on na uruchomienie lampki w pięciu trybach. Pierwszy tryb to najmocniejsze światło – 500 lumenów, jak chwali się producent! W tym trybie lampka ma pracować 1h i 40 min po naładowaniu akumulatora. Kolejno występują 3 słabsze tryby: wysoki, standard i niski. Z ich użyciem urządzenie ma działać odpowiednio: 2h 20 min, 4h i 8h. Ostatnio tryb to miganie – 4h 30 min. Po kolejnym naciśnięciu przycisku lampka miękko wygasa. Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że tryb najmocniejszy, wysoki, standard oraz niski mają pełną rację bytu. Maksymalny i wysoki będą idealne w teren. Standardowy na ciemnych drogach, a niski jako oświetlenie dodatkowe, głównie oznaczające naszą pozycję. Nie pasuje mi tutaj tryb migania, gdyż jest to mrugające bardzo mocne światło. Częstotliwość jest dość duża, przez co po chwili patrzenia zaczynamy odczuwać zmęczenie wzroku. Myślę, że przy niższej mocy światła ten tryb zdecydowanie lepiej się sprawdzi. Przy okazji warto zwrócić uwagę, że włącznik służy także jako wskaźnik poziomu naładowania baterii.

Dostarczona ładowarka to zwykła ładowarka do kontaktu z wyjściem USB. Wtyczka europejska, zasilanie prądem przemiennym o napięciu w zakresie 100-240 V, a na wyjściu prąd stały o napięciu 5 V i natężeniu 700 mA.Zgrabna, wygląda na trwałą. Kabel z zestawu to typowy kabel USB – z jednej strony klasyczna wtyczka, z drugiej mini USB. Długość około 60 cm. Do jakości wykonania nie można mieć zastrzeżeń.

Ostatnimi akcesoriami są uchwyty. Ten mocowany na kierownicę nie wymaga żadnych narzędzi do montażu. Posiada także komplet gumowych podkładek ułatwiających mocowanie do kierownic różnej średnicy. Uchwyt do mocowania na kask  jest wykonany całkiem solidnie. Dobrej jakości rzepy, miękkie tworzywo pomiędzy uchwytem, a kaskiem pozwala łatwo dopasować pozycję mocowania. Jedyny problem jaki może sprawić uchwyt pojawia się przy regulacji kąta. Jest ona mało wygodna i mało precyzyjna.

Akcesoria jak i lampka są dobrze wykonane i wróżą dużą trwałość lampki. Testowany sprzęt to sztandarowy model producenta. Czy rzeczywiście tak dobry jak obiecuje oferta? O tym przekonamy się po teście.

Może zainteresować Cię jeszcze:

   mtbikes.pl na facebook.com    mtbikes.pl na youtube.com    mtbikes.pl na picasaweb.google.com    RSS mtbikes.pl

Mactronic Laser - test tylnej lampki rowerowej

Jakiś czas temu w redakcji zawitał kurier przywożąc kolejna przesyłkę ...

Decathlon Arroyo Pack ORAO SG800 (Xudd 800) - test...

Ochrona oczu to niezbędne wyposażenie każdego rowerzysty. Nie ważne czy ...

Mactronic Shout BPM-200L - test niepozornej lampki...

Kilka tygodni temu w nasze redakcyjne ręce trafiła latarka Mactronic ...

Gravity Dropper Turbo – test sztycy regulowanej

Regulowane wsporniki siodła w ostatnim czasie szturmem zdobywają rynek części ...

Thule EasyFold 931 - test składanego bagażnika row...

Każdy zapalony rowerzysta prędzej, czy później będzie chciał przewieźć swój ...

Pokaż wszystkie

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II

Wymiana łożysk suportu Hollowtech II na przykładzi...

Zewnętrzne łożyska suportu z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i ...

Gravity Dropper - serwis

Gravity Dropper – serwis sztycy regulowanej

W niniejszym poradniku postaramy się przybliżyć jak wygląda serwis regulowanej ...

Montaż hamulców tarczowych

W dzisiejszych czasach w rowerach MTB coraz częściej spotykamy hamulce ...

Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r...

Manitou Skareb to typowy przedstawiciel lekkich widelców amortyzowanych, których przeznaczeniem ...

Serwis piasty z łożyskami kulkowymi i bębenka na p...

Piasta tylna to część roweru którą charakteryzuje względnie dość duża ...

Pokaż wszystkie

Widok z zamku Bucholly

Scotland Castle Tour 2009 - relacja z wyprawy

Szkocja- to słowo działało na mnie jak magnez przez długie ...

Pasmo Brzanki i Pogórze Ciężkowickie na rowerze

TRASA: Biecz -> Skołyszyn - > Liwocz (562m n.p.m.) -> Brzanka ...

Wysowa Zdrój i okoliczne opuszczone wsie na rowerz...

TRASA: Wysowa Zdrój -> Huta Wysowska -> Czertyżne -> Banica -> ...

Trasa Szlakiem Drewnianych Cerkwi w Beskidzie Nisk...

TRASA: Gorlice -> Bielanka -> Leszczyny -> Nowica -> Przysłup -> ...

Śladami kolebki przemysłu naftowego-Szlak Greenway...

TRASA: Gorlice -> Siary -> Sękowa -> Męcina Mała -> Męcina ...

Pokaż wszystkie